Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Kombi

Daniel, 6 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie wnętrza oraz jakość plastików.
3,0
Całokształt
Czytając opinie zdecydowałem się na mondeo , ale to był trochę błąd. Moje Mondeo to wersja Titanium z nawigacją i conversem, ale jest wykonane TANDETNIE. Auto w miarę wygodne, silnik to chyba najmocniejsza strona tego auta bo z resztą jest już gorzej. Plastiki na drzwiach pod naciskiem trzeszczą niesamowicie, dodatkowo auto nie jest wygłuszone kompletnie i jest bardzo głośno w środku. Jedynie deska rozdzielcza jest wykonana z dobrej jakości materiałów lepszych nawet niż w passacie B6. Fotele również nie są zbyt wygodne. Podłoga tapicerka bagażnik to już całkowita porażka forda, rozwarstwia się i wygina . Jednym słowem rewelacyjny silnik wsadzony do tandetnej budy. Moim zdaniem dużo lepiej jest wykonane mondeo mk3 niż mk4. Nawet w mk3 był siłownik podparcia maski, a w mk4 jest pręt. Dodatkowo na wyświetlaczu convers+ nie ma na stałe włączonej temperatury silnika, tylko trzeba wykonać kilka operacji żeby ją włączyć, oczywiście do zagaszenia auta bo potem znowu trzeba to włączać. Jak pisałem silnik to mocna strona auta, natomiast spalania nie udało mi sie osiągnąć takiego jak podaje producent. W mieście na komputerze pokazuje ok.8L natomiast trasa przy prędkościach 150-160 7,5L. Jadąc do 140 możemy sie zamknąć w 7L.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja, cichy, elastyczny i mocny. Jednak wersja 140KM max moment obrotowy osiąga od niższych obrotów niż wersja 163KM i to jest odczuwalne. Jeździłem kilkoma sztukami przed zakupem 163KM i wszystkie dopiero wstają od ok. 2000 obr. w wersjach 140KM czuć to trochę wcześniej od ok.1700 obr.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze pracuje , precyzyjna brak problemów
4,0
Układ jezdny
Dość głośne zawieszenie, może dlatego że buda nie jest wygłuszona. Na zakrętach dobrze się prowadzi i pewnie.
4,0
Karoseria
Odporna na korozję, jest dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie ma sie do czego przyczepić. Jedynie rozmiary auta troszkę wymagają uwagi przy manewrowaniu ale pomagają czujniki z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dostęp dobry i nie ma zbyt wielu przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu muszę pochwalić mondeo za rewelacyjną klimatyzację. Chłodzi perfekcyjnie, bardzo szybko i wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu można poszaleć. Przestrzeni dla pasażerów jest ogrom, bagażnik również jest duży. Pochwała za ładowność ponad 700kg
3,0
Wyciszenie
Bardzo słabe jak na tą klasę auta. Jest dużo gorsze niż np. w starym Audi A4 B5 czy Audi A3 8P.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez wydatków.
3,0
Stosunek jakość/cena
Duże rodzinne auto które jednak ustępuje wykonaniem swoim rywalom. Uważam że za tą cenę można kupić lepiej wykonany samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Kombi