Duże, przestronne auto, nie sprawia problemów. Jeżdżę głównie na długich trasach (min 200-300 km dziennie, a czasami nawet 1000 km) i wg mnie to auto jest do tego typu podróży stworzone. Jedynie brak mu automatycznej skrzyni. Dosyć elastyczny, gdyż mając chwilowo jedną rękę unieruchomioną zmieniałem co drugi bieg i w tej sytuacji radził sobie całkiem nieźle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie sprawia problemów. Co kilka tysięcy włącza się przepalanie filtra DPF, które mnie za pierwszym razem zaskoczyło i myślałem że to jakaś awaria silnika (strasznie kopci wtedy) ale poza tym tylko przeglądy. Przeciętny apetyt na paliwo. W zależności od stylu jazdy średnio od 5,0 l nawet do 8,0 l/100km (szybka autostrada)
4,0
Skrzynia biegów
pracuje idealnie, lekko i precyzyjnie. Jednak ilość pokonywanych przeze mnie KM sprawia że następny samochód będzie w automacie
3,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, pewny i precyzyjny w prowadzeniu. Jedynie trochę głośny jak na tę klasę i wielkość samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, jednak wielkość samochodu powoduje, że czujniki parkowania, zwłaszcza tylne, są dobrą inwestycją. Duży plus za podgrzewaną przednią szybę - jesienią i zimą nieoceniona.
4,0
Ergonomia
Łatwa, intuicyjna obsługa całego auta. Wszystko jest tam gdzie można się tego spodziewać. Jedyne czego mi brakuje to czytnika karb SD lub chociaż USB, co w tej klasie powinno być już raczej standardem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla, nawet w niskich temperaturach dosyć szybko się nagrzewa. Duży plus za utrzymywanie zadanej temperatury, niezależnie od zmieniających się warunków na zewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym zakresie moim zdaniem Mondeo nie ma sobie równych. Na zimowy wypad na narty 4-ro osobowa rodzina zmieściła się bez problemy wraz ze sprzętem narciarskim - wszystko upchane za tylnymi fotelami, jedynie nie można już było liczyć na korzystanie z lusterka wstecznego:-)
3,0
Wyciszenie
Generalnie w tym zakresie Ford ma chyba najwięcej do poprawienia. Dosyć intensywnie do wnętrza dociera szum opon (prędkości powyżej 100 km/h) a także szum powietrza, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych (powyżej 130 km/h). Również przy tych prędkościach silnik mógłby być lepiej wygłuszony. Jeździłem lepiej wyciszonymi autami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa zmieniają się w zależności od stylu jazdy, dla mnie do zaakceptowania. Jest to moje drugie Mondeo tej samej generacji, a powodem zakupu ponownego było brak problemów technicznych podczas użytkowania. I na razie nie zawiodłem się. Jedynie regularny serwis.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rozsądny stosunek ceny do tego, co w zamian otrzymujemy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie tylko wymiana żarówek z przodu (trzeba wyjąć reflektor w tym celu), po za tym spokój
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]