Silnik
: Nie wiem czy to zaskoczenie. To był mój trzeci 2,0 HDI i jest to bez wątpienia jeden z najlepszych silnik ever.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Wygodne rodzinne kombi. Raczej nie przysparzające większych problemów. Silnik to największa zaleta tego auta. Nie jest tak oszczędny jak jednostki Opla czy Fiata ale jest jednym z najlepszych silników diesla jaki zbudowano. A reszta jest przyzwoita. W żadnym aspekcie auto nie jest wybitne ale jest na tyle dobre, że jeździłem nim cztery lata co raczej nigdy mi się nie zdarza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik do jeden z najlepszych elementów tego auta. Delikatnie zmodyfikowany przez Forda 2,0 HDI od PSA do już prawdziwie kultowa jednostka. Przez cztery lata mojego użytkowania zero kłopotów. Zero zużycia oleju. Pełen stan od wymiany do wymiany (co 10 000 km) Sprzedałem z przebiegiem 280 w stanie idealnym.
2,0
Skrzynia biegów
Jak silnik super to skrzynia dramat. Biegi wchodzą nieprecyzyjnie. Przełożenia niskich biegów to prawdziwa porażka. Nie wiadomo czy po osiedlu jechać na pierwszym czy drugim biegu bo oba są krótkie i beznadziejnie policzone. Jak ruszasz w trasę to od trójki jest ok. Szósty bieg raczej mało przydatny na polskich autostradach. Auto musi być potężnie rozpędzone inaczej spali więcej niż na piątce.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobre, choć nie odczuwałem raczej jego "genialnośći" o jakiej można poczytać w sieci. Dobrze się prowadzi i tyle. Maglownicy zrobiłem regenerację. Widomo: fabryczne są delikatne. Przy sprzedaży po czterech latach już też nie była idealna.
4,0
Karoseria
Niestety mój egzemplarz miał wykwity korozji. Jest to raczej rzadko spotykane w Mondeo IV ale w moim akurat było. Ranty nadkoli z tyłu miały wykwity. A pod spodem to już całkowity dramat.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała.
4,0
Ergonomia
Auto duże i rodzinne. z pełnym możliwym wyposażeniem (Ghia ) Ale mnie plecy bolały i długa trasa nie była dla mnie bułką z masłem pod tym względem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko na piątkę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód z dużym bagażnikiem. Ale sam za sobą miałem kłopot żeby się zmieścić (1,86m)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mondeo pali niewiele. Raczej nic się nie psuje. Największy wydatek to sprzęgło i koło dwumasowe. Sprzęgło jeszcze trochę mogłoby chodzić. niestety sam je dobiłem. Stara dwumasa po rozbiórce też jeszcze nie była beznadziejna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu jest bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po tylu latach coś tam czasami się wysypie z elektroniką lub elektryką: wiązka w drzwiach, zardzewiała i zgniła antena w dachu itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]