Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Kombi

Zibi, 4 lata temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Trudno to nazwać zaskoczeniem, przejechałem się kilkoma przed zakupem, każdy dobrze się prowadzil
3,0
Całokształt
Samochód wywołuje u mnie bardzo skrajne emocje, od bardzo złych ocen do bardzo dobrych, tyle samo wad co zalet dlatego 3, największą wada spalanie jeżdżąc bardzo delikatnie średnia 7.5l, pasat pali 2l mniej przy takiej jeździe, to jest ponad 25% mniej, wiem co mówię z kolegą dojeżdżamy na zmianę do pracy raz Mondeo, raz Passatem, 2 wyciszenie, a w zasadzie jego brak, Największe zalety przestronność i wygoda jazdy
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dobrze przyspiesza, jest dynamiczny do 180km/h, później to szkoda nerwów do 200 się rozpędzić to już trzeba mieć anielska cierpliwość, Spalanie masakrycznie duże, 120km/h trasa Erfurt Łódź 700 km 0 wiatru, 0 ruchu trasa zrobiona podczas pandemii, zwalniałem na ograniczeniach zgodnie z znakami, liczone z dystrybutora 6.3l, poswiecilem się powyżej 120 nie jechałem przez całą trasę, niemiecki diesel z jet, jazda bez zatrzymania, jak się zrobi ruch będzie z 7.5l przy 120km/h tragedia, przy 140 w drugą stronę też 0 ruchu, 0 wiatru było 7.4 na polskim dieslu z Orlenu, ani raz nie przekroczyłem 140
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest idealnie, biegi wchodzą bez wyczuwalnego oporu, trochę aż za miękko przez co nie ma idealnej precyzji, mazda jest lepsza pod tym względem, ale jest dobrze, nie ma co narzekac
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze, bez zastrzeżeń w tej kwestii, dobrze się trzyma nawierzchni,
4,0
Karoseria
Rdzy nie ma na karoserii, pod nią na elementach zawieszenia np już jest, kształt mi się podoba,
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka są dobre, widoczność do tyłu nie jest idealna, ale Janie widzę problemów w tirze, którym jeżdżę więc raczej nie jestem idealnym recenzentem w tej kwestii, ogólnie jest ok, ale samochód ma swoje gabaryty, siedząc w środku zapadamy się jakby w bezmiernej przestrzeni auta, szczególnie na max opuszczonym fotelu, przez co może być trochę trudno oceniać odległości, ale ja tak lubie
5,0
Ergonomia
Dla mnie bez zastrzeżeń, po 2 dniach już nie musiałem spoglądać na konsole żeby znaleźć interesujące mnie przyciski, dobre usytuowanie przycisków na kierownicy też pomaga, generalnie mógłbym nie mieć oświetlenia w srodku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi dobrze, ogrzewa też dobrze, 5 gwiazdek nie dostanie bo oczywiście trzeba korygować ustawienia klimy 2 strefowej, gdyż jak temperatura się zmieni na zewnątrz to wewnątrz robi się za zimno lub za ciepło, ale tak jest w każdym aucie, w nowym mercedesie firmowym 10x droższym od tego auta to samo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu jest super, BMW e61, Passat B7, Astra H, Passat B5, Opel Insignia, Mercedes Actros Mp4 powinny brać przykład, samochód jest szeroki, jest miejsce na nogi, nie opieram nóg o tunel centralny, kierownica reguluje się w bardzo dużym zakresie można odsunąć bardzo fotel a potem bardzo przyciągnąć kierownice do siebie, fotel ma bardzo duża regulacje góra dół, a każdym miejscu jest wygodnie, fotele twarde ale 700km bez zatrzymania i mnie plecy nie bola, lepsze fotele odrobinę ma BMW e60 ale tylko pod warunkiem że to są komforty, standardowe fotele albo sportowe z e61 to się mogą schować,
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest słabe, słychać bardzo dużo hałasów przenoszonych z bagażnika, jest duży i rezonuje, hałas opon słychać bardzo szczególnie tylnych, silnik też do cichych nie należy, dodatkowo radio gra nieźle, ale co z tego jak boczki trzeszczą, wibrują jak trochę podkręcić głośniej, mam wersję titanium i lepsze głośniki, ale to też nie żaden hi end, ani premium, generalnie słabo
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali za dużo o 2l, Passat 2.0 tdi 140km pali 2l mniej na 100, a osiągi ma porównywalne, delikatnie lepsze, Astra H 1.7 isuzu 125km to wogole deklasuje o 3l to auto, ale ceny części są dobre rozrząd kompletny z pompa wody oryginał 350zl, części generalnie mają dobra cenę i dostępność
3,0
Stosunek jakość/cena
Tyle samo wad co zalet, jak dla mnie 3, mogło być najlepiej w segmencie trzeba się było troszeczkę bardziej postarać, no i to spalanie zdecydowanie za duże
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie brak, poza jakimiś trzeszczenia i, krótko użytkuje auto,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co jest dobrze, zbyt krótko posiadam auto

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Kombi