Na Mondeo nie mogę narzekać, choć jakość materiałów we wnętrzu pozostawia pewien niedosyt (pewnie dlatego, że poprzednie dwa auta, to Volvo), najsłabsza rzecz, to wyciszenie wnętrza. W miarę wygodne. Po roku użytkowania brak awarii. Generalnie polecam - chyba najlepsza relacja ceny do jakości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największy plus tego auta - silnik wystarczający i bezawaryjny, przy tym znacznie cichszy niż VW. Tylko 4 cylindry, więc dźwięk nie jest tak ładny jak w R5
5,0
Skrzynia biegów
Krótki skok, dosyć precyzyjna, nie mam zastrzeżeń. Moogę tylko polecić.
5,0
Układ jezdny
Bardzo zwrotny i bardzo pewny na zakrętach - trzyma się drogi jak przyklejony.
4,0
Karoseria
Poza brakiem listw bocznych (norma w obecnych autach) co przekłada się na możliwość wgniotek na parkingu wszystko ok. Ani kropki rdzy jak do tej pory - oby tak dalej.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby, ale trzeba przestawiać lusterka przy każdym ciasnym parkowaniu, żeby dobrze widzieć.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja mogłaby być wydajniejsza i precyzyjniejsza (współpraca z Volvo nie pomogła w tym zakresie), za to ogrzewanie genialne - o niebo lepsze niż w Volvo XC90.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrz w swojej kategorii pod tym względem.
3,0
Wyciszenie
Tu można mieć zastrzeżenia - mam wrażenie, że auto w ogóle nie ma mat wyciszajacych w drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko w normie
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]