Inne
: Niska awaryjność, zawieszenie. Reszty się spodziewałem
5,0
Całokształt
Samochód posiadam ponad 5 lat. Priorytetem było kupno auta dużego, wygodnego, ekonomicznego i oczywiście jak najmniej awaryjnego. Poprzednio posiadałem Passata B6, który spełniał wszystkie powyższe wymagania ale był autem dość awaryjnym. Po ponad 5 latach użytkowania auto praktycznie ani razu mnie nie zawiodło, jest komfortowe, przestronne, daje dużą przyjemność z prowadzenia i jest tanie w eksploatacji. Z czystym sumieniem polecam tym, którzy szukają dużego i niezawodnego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka niezawodna, dość dynamiczna, cicha jak na diesla i bardzo oszczędna. Przejechałem do tej pory 170kkm. Po 140kkm wymieniłem turbinę, ponieważ zaczęły się wycieki więc wolałem nie ryzykować przymusowego postoju w trasie. W porównaniu z poprzednim Passatem wyższa kultura pracy, nie mówiąc o awariach w Passacie wtrysków (30kkm), turbiny (80kkm) i pompy oleju (120kkm). Dodam, że praktycznie od nowości Mondeo ma podniesiona moc na 170KM ale nie widzę negatywnego wpływu na układ napędowy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo płynnie, twardo (co jest zaletą). Jedynka trochę za krótka ale to urok wszystkich turbo diesli.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu z Passatem czy Avensisem duuużo lepiej pod każdym względem. Zawieszenie jest sprężyste ale nie twarde, auto doskonale trzyma się drogi, jazda na zakrętach jest naprawdę przyjemna. Auto jest po prostu zwinne jak na swoje gabaryty. I co najważniejsze jeszcze nic przy zawieszeniu nie musiałem robić.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam czujniki tył/przód, bez nich byłoby dużo trudniej parkować.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko na swoim miejscu ale ergonomia Passata moim zdaniem była dużo lepsza. W Mondeo nie pasuje mi do końca panel klimatyzacji a już porażka jest wielki wyświetlacz Conwerse+, który ma połowę funkcji tego z Passata, mimo, że jest wielki i kolorowy. Jego obsługa jest mniej wygodna niż w VW.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje, szybko chłodzi, choć czasem jak mi np. za ciepło i przestawię o 1 st to już jest zdecydowanie za zimno. I na odwrót.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkość auta daje duże poczucie komfortu, zarówno z przodu jak i z tyłu. Np. nie dotykam prawą nogą środkowego tunelu co jest ważne na długich trasach. Tutaj auto nie ma konkurencji. Jest po prostu największe w klasie. Ja mam wersję Titanium więc fotele są bardzo wygodne i doskonale trzymają w zakrętach. Uboższe wersje mają niestety niewygodne fotele.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140 km/h zaczyna być słychać lusterka ale nie jest to uciążliwy hałas. Wyciszenie na poziomie Passata, dużo lepsze niż np. w Maździe 6.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie ok 7L. Trasa/miasto 50/50. Koszty przeglądów naprawdę akceptowalne, koszty części również. Zwłaszcza, że wiele się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy od Passata czy japończyków, wykonanie i spasowanie podobne więc po co przepłacać? Dla znaczka?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz na rok muszę wymienić żarówkę STOPu bo się lubi przepalić. Wymieniłem chłodnicę klimatyzacji za 400 zł. Za 150 zł wymieniłem rurę z odpowietrznikiem do baku (z robocizną). Aha, rozrusznik padł miesiąc temu po prawie 170kkm, koszt wymiany 560 zł. Sami oceńcie czy to dużo usterek:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbina po ok 140kkm, pewnie po ok 200kkm do wymiany będzie dwumasa. Normalna sprawa w turbo dieslach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]