Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jeśli chodzi o kulturę pracy silnika,bardzo duży plus.Pomruk sprawia iż chałas jaki dociera do uszu jest pozytywny i w miarę przyjemny.Co do elastyczności silnika,to nie można mu nic zarzucić,wystarczy trzymać moment obrotowy na każdym biegu a przyjemnośc z jazdy jest ogromna.
5,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni biegów,nie mam żadnych zastrzeżeń,pracuje gładko,cicho,zmiana biegów jest precyzyjna i wzorowa.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie Mondeo zasługuje tutaj na uznanie inżynierów,bowiem układ jezdny został zaprojektowany bardzo korzystnie i z głową dla podrużujących,bardzo dobre tłumienie na dziurach i nierównościach,powoduje przyjemnośc podrużowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort zasługuje tutaj na maksymalną ocenę,wysmienite prowadzenie połączone z bardzo miłym komfortem podrózy.
4,0
Ergonomia
Co do wnętrza można byłoby użyć troszkę lepszych materiałów wykończeniowych na konsoli środkowej,bo sie z biegiem czasu potrafią wytrzec trochę przyciski na panelu sterowania,ale ogólnie nie jest żle,wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń bagażowa jest imponująca,można naprawdę sporo różnych rzeczy załadować z powodzeniem,tak samo jest z miejscem dla pasarzerów tylnej kanapy,wzorowo.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie mondeo jest samo w sobie doskonałe,nawet przy większych prędkosciach,chałas dochodzący z zewnątrz jest na przyzwoitym poziomie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ford poszedł na ręke użytkownikom i stworzył dodatkowa markę MOTOCRAFT podpisaną przez samą firmę FORD.Tak aby jak jak najniższym kosztem można było serwisować naszego mondka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny w/w modelu nie sa wygórowane,w porównaniu z innymi markami i tu kolejny plus.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie do czego bym sie przyczepił to do dwu-masy,sprzegła oraz turbosprężarki,tutaj niestety Ford sie nie popisał.Ale na forach można wyczytać co jest główna wada w tym modelu i jeśli ktoś akceptuje wydatki rzędu 2000-2500tyś za dwumasę i sprzęgło oraz 1200zł za regenerację turbiny będzie miał spokuj na ręszte lat.Jak dbasz tak masz.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]