Krótko mówiąc - w przystępnej cenie dostajemy przestronne, stosunkowo dynamiczne i oszczędne auto. Niestety jeśli ktoś oczekuje ponadprzeciętnej jakości - może być zawiedziony. Z przykrością stwierdzam, że moje poprzednie auta (Civic VI, Focus Mk1, o Volvo nie wspominając) biją Mondeo na głowę. Niemniej za całokształt daję solidną 4.
Wrażenia
4,0
Silnik
Biorąc pod uwagę dużą masę auta (1600kg) silnik spisuje się bardzo dobrze. Auto świetnie przyspiesza od 3 biegu, elastyczność na 5 bardzo dobra i do 6 biegu też nie mam większych zastrzeżeń. Gdyby nie wyczuwalna turbo dziura dałbym najwyższą ocenę.
3,0
Skrzynia biegów
Przy nierozgrzanym silniku 1 potrafi stawiać nieprzyjemny opór, podobnie wsteczny. Przeciętna precyzja. Źle nie jest.
5,0
Układ jezdny
5- za zbyt mocne wspomaganie kierownicy. Auto świetnie trzyma się w zakrętach, prowadzi się jak po sznurku. Według mnie idealny kompromis pomiędzy komfortem jazdy a właściwościami jezdnymi. Drobny minus za głośną pracę zawieszenia na krótkich poprzecznych nierównościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na gabaryty auta - ok. Niemniej czujniki parkowania są bardzo przydatne (szczególnie przy przyciemnionych szybach). Widoczność ogranicza słupek przedni. Plus za duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Byłoby 5 gdyby nie mało intuicyjna nawigacja. Pozostałe przyciski na swoim miejscu, brak problemów z obsługą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. W aucie zamontowana jest dodatkowa nagrzewnica, tak więc od początku wieje ciepłe powietrze. Klimatyzacja działa sprawnie, nie ma problemu z odparowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam zastrzeżeń, bardzo dużo miejsca dla pasażerów jak i kierowcy. Bagażnik o pojemności 537l wystarczy na wakacyjny wypad za granicę.
4,0
Wyciszenie
Jest ok. Silnik diesla dobrze odizolowany od kabiny. Przeszkadza głośny szum opon, na wiosnę planuję dodatkowe wyciszenie auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie (30% miasto, 60% trasa) na poziomie 6,85l. Po mieście 8,2l (dojazdy do pracy 11km w każdą stronę). Trasa przy prędkościach do 120km ok. 6,3l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Poważnie wahałem się pomiędzy 4 a 5. Daję 4+. Stosunkowo niska cena zakupu, rekompensuje wady tego modelu. Niemniej mając w pamięci chociażby pierwszego focusa... mogłoby być lepiej.
Ciężko mówić na temat poważnych napraw, autem przejechałem dopiero 10k km. Mechanicznie bez zastrzeżeń. Mam natomiast poważne zastrzeżenie do elektroniki. Posłuszeństwa odmówiła nawigacja - Blaupunkt Travel FX. Jest to wada fabryczna, w krajach zachodnich wymieniana na koszt producenta. Niestety nie w Polsce.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]