Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Kombi

wesoły_Józio, 12 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
3,69
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ale i tak w focusie lepsze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przepalające się bezpieczniki gniazdek 12V
3,0
Całokształt
Auto bardzo przeciętne. Bez charakteru. Jako wół roboczy się sprawdza ale sam nie kupiłbym tego samochodu. Wnętrze z dostatecznych materiałów, system audio fatalny, układ jezdny bardzo dobry, silnik nie zachwyca a wypalanie DPFu - koszmar - u mnie co 400-500 km. Najlepiej sprawdzi się dla działkowiczów, rodzin wielodzietnych i dostarczycieli mebli ikea ;)Są ciekawsze i bardziej charakterne auta na rynku. Auto z tym silnikiem nudne w prowadzeniu, samo zawieszenie to nie wszystko.
Wrażenia
3,0
Silnik
To auto jest za ciężkie na ten silnik. Ford Focus 115KM był szatanem drogowym w porównaniu z obecnym Mondeo. Największą porażką jest procedura wypalania filtra DPF. Między bajki włóżcie historie,ze będzie się wypalał w trasie. Bzdura! Robię tygodniowo 1000 km i potrafi włączyć wypalanie tuż po autostradowej jeździe.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa prawidłowo. Do skrzyń japońskich jednak trochę brakuje.
5,0
Układ jezdny
To jedna z mocniejszych stron. Faktycznie dobrze wybiera nierówności i trzyma się na drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma większych problemów, ale to też zasługa czujników parkowania z przodu i z tyłu. Element konieczny w tym samochodzie!
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tutaj nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja potrafi czasami zgłupieć i niedogrzewa / nie schładza optymalnie. Dotyczy to raczej skrajnch temperatur.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza właściwościami jezdnymi to największa zaleta.
3,0
Wyciszenie
Jest zdecydowanie za głośno powyżej 130km/h. Aerodynamika na przeciętnym poziomie i boczne szyby na których ląduje wszystko co zmiotą wycieraczki - bez owiewek porażka. Niektórzy powiedzą, żeby podgłośnić radio, to jest dopiero tragedia - system audio na bazie radia CD6000 jest gorzej niż zły. Jak nie cudować z ustawieniami, tony średnie i niskie prawie nieosiągalne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 7.3 ( z ostanich 3000 km - trasy mieszane - 60% trasa 40% miasto) Jak na tak duże auto może być ale szału nie ma.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niby wersja goldx a i tak brakuje takich standardowych udogonień z niższych segmentów jak bluetooth i USB.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już po kilku tys. zaczęło coś skrzypieć w drzwiach kierowcy. Latem nie denerwuje ale zimą bardzo. Największą upierdliwością są przepalające się bezpieczniki gniazdek 12V. Przy równoległej pracy dwóch urządzeń (CB + ładowarka tel.) potrafi pójść jakieś przepięcie i spala bezpiecznik. Wymieniałem już 5 razy. W serwisie mówią,żeby kupić sobie dodatkowe adapatery do gniazdek. Paranoja!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Kombi