Układ elektryczny
: przepalające się bezpieczniki gniazdek 12V
3,0
Całokształt
Auto bardzo przeciętne. Bez charakteru. Jako wół roboczy się sprawdza ale sam nie kupiłbym tego samochodu. Wnętrze z dostatecznych materiałów, system audio fatalny, układ jezdny bardzo dobry, silnik nie zachwyca a wypalanie DPFu - koszmar - u mnie co 400-500 km.
Najlepiej sprawdzi się dla działkowiczów, rodzin wielodzietnych i dostarczycieli mebli ikea ;)Są ciekawsze i bardziej charakterne auta na rynku. Auto z tym silnikiem nudne w prowadzeniu, samo zawieszenie to nie wszystko.
Wrażenia
3,0
Silnik
To auto jest za ciężkie na ten silnik. Ford Focus 115KM był szatanem drogowym w porównaniu z obecnym Mondeo. Największą porażką jest procedura wypalania filtra DPF. Między bajki włóżcie historie,ze będzie się wypalał w trasie. Bzdura! Robię tygodniowo 1000 km i potrafi włączyć wypalanie tuż po autostradowej jeździe.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa prawidłowo. Do skrzyń japońskich jednak trochę brakuje.
5,0
Układ jezdny
To jedna z mocniejszych stron. Faktycznie dobrze wybiera nierówności i trzyma się na drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma większych problemów, ale to też zasługa czujników parkowania z przodu i z tyłu. Element konieczny w tym samochodzie!
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tutaj nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja potrafi czasami zgłupieć i niedogrzewa / nie schładza optymalnie. Dotyczy to raczej skrajnch temperatur.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza właściwościami jezdnymi to największa zaleta.
3,0
Wyciszenie
Jest zdecydowanie za głośno powyżej 130km/h. Aerodynamika na przeciętnym poziomie i boczne szyby na których ląduje wszystko co zmiotą wycieraczki - bez owiewek porażka. Niektórzy powiedzą, żeby podgłośnić radio, to jest dopiero tragedia - system audio na bazie radia CD6000 jest gorzej niż zły. Jak nie cudować z ustawieniami, tony średnie i niskie prawie nieosiągalne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 7.3 ( z ostanich 3000 km - trasy mieszane - 60% trasa 40% miasto) Jak na tak duże auto może być ale szału nie ma.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niby wersja goldx a i tak brakuje takich standardowych udogonień z niższych segmentów jak bluetooth i USB.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już po kilku tys. zaczęło coś skrzypieć w drzwiach kierowcy. Latem nie denerwuje ale zimą bardzo. Największą upierdliwością są przepalające się bezpieczniki gniazdek 12V. Przy równoległej pracy dwóch urządzeń (CB + ładowarka tel.) potrafi pójść jakieś przepięcie i spala bezpiecznik. Wymieniałem już 5 razy. W serwisie mówią,żeby kupić sobie dodatkowe adapatery do gniazdek. Paranoja!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]