Silnik
: Duży moment obrotowy i elastyczność, świetnie daje radę w tej ciężkiej budzie i jest bardzo oszczędny. Świetna konstrukcja PSA.
4,0
Całokształt
1. Kiepskie światła ( H7 )
2. Słabe hamulce.
3. Fatalna konstrukcja wlewu paliwa, czasami pistolet odbija 30 razy mimo iż leży prawidłowo wg instrukcji na klapce!
RENAULT tu wygrywa!
Ogólnie to dobre auto, nie ma się czego czepiać, mógłby być bardziej komfortowy jak Laguna, mieć hamulce i światła jak Megane, wtedy byłby jeszcze lepszy.
Dynamiczny i oszczędny, rodzinne kombi i tak trzeba go użytkować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny, dobrze napędza to ciężkie auto, bardzo oszczędny, jednak spore wibracje karoserii i cichy to on nie jest.
4,0
Skrzynia biegów
Do przodu super, synchronizacja biegu wstecznego nie zawsze działa prawidłowo, czasami bieg wchodzi gładko przy trzeciej próbie, zwłaszcza na zimnym.
6 biegów w mieście chętnie zamieniłbym na automat.
4,0
Układ jezdny
Auto na felgach 17 cali nie jest zbyt komfortowe na naszych drogach. Prowadzi się pewnie i bezpiecznie, kombi nie nadaje się do sportowej jazdy, jest zbyt ciężki, potrafi nieźle zabujać mimo sprawnej amortyzacji i zawieszenia. To obszerne auto rodzinne i dokładnie tak jeździ.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko ale tylko przez szyby.
3,0
Ergonomia
Wszelkie elementy sterowania są dobrze rozmieszczone i wygodne w użyciu, tempomat, radio i komp na kierownicy ułatwiają życie.
W zamian za to - niewygodne fotele, nie trzymają boków w zakrętach. O słabo wskakującym wstecznym biegu nie wspomnę, ostatnio tak kiepsko wskakiwał mi u dziadka w ursusie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawidłowo. A na plus działa jeszcze obszerne wnętrze - dużo powietrza, jest czym oddychać, nie paruje tak szybko jak małe kabiny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1. Skrzypiące plastikowe pseudo drewno w wersji GHIA wymaga podkładania gum w wielu miejscach, inaczej można dostać szału.
2. Bardzo słabe trzymanie boczne foteli.
Dużo miejsca, także z tyłu, bagażnik przepastny. Tutaj Super.
4,0
Wyciszenie
słychać diesla i gwizd - chyba antena
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
cykl mieszany - 40% wiocha do 100kmh, 40% autostrada do 150kmh, 20% miasto i korki.
Nie udało mi się spalić więcej niż 6,3 L/100km.
Najczęściej jest to 5,8 L/100km.
Uważam to za rewelacyjny wynik przy tej masie.
KOSZTY: Poza drogimi oponami 235/45/17 jest dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niektóre drobiazgi jak za tę cenę nie powinny się pojawić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza tym że chłodnica klimy zgniła po 3 latach, to nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chłodnica klimy zgniła po 3 latach!!!
W aucie za takie pieniądze to DOWCIP!!!
VW - 6 lat i nic, Renault - wymiana dopiero po 8 latach i to przez kamień a nie gnicie!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]