Układ elektryczny
: 3 razy auto odpalalem z kabli rozruchowych aod innego auta z powodu jakiegos kabla
3,0
Całokształt
Oceniam przecietnie.Znakomita jazda,swietny uklad jezdny,zawieszenie na szostke.Wnetrze wygodne ,ciche swietnie sie prowadzi niestety wnetrze niedopracowane pod katem jakosci a takze problemy z elektryka i mechanika sprawiaja ze daje ocene przecitna.3 krotnie uruchamialem auto za pomoca kabli rozruchowych i to latem przyczyna byla jakas wada fabryczna ktora ford podobno juz usunal,awaria turbiny swiadczy o niedopracownaiu silnikow.Ciesze sie ze moj silnik nie byl wyposazony w DPF badz jak kto woli FAP bo to dopiero tragedia
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik oceniam przecietnie.Dlaczego?Dlatego iz podczas zimnego rozruchu strasznie glosno klekota.Mowi sie ze silniki tdi sa glosne ale chyba nikt nie slyszal swiezo odpalonego mondka w duzy mroz.Sprawa druga autko przyspiesza srednio a spalanie wcale nie jest zbyt male.
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia ok dobrze wchodza biegi natomiast jesli chodzi o elastycznosc to nie jest rewelacyjnie nie wiem czy to wina silnika ale jezdzilem innymi autami z silnikami o tej mocy i lepiej sobie dawaly rade wiec to chyba winy zle dobranych przelozen.Pozatym praca lewarka bez zarzutu
5,0
Układ jezdny
tu mocna stron forda zawieszenie i uklad jezdny jest bardzo dobre.Auto swietnie sie prowadzi niezaleznie od obciazenia czy predkosci
Komfort
4,0
Widoczność
w porzadku
4,0
Ergonomia
jest dobrze ale jest paru lepszych konkurentow w tej dzidzinie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest znakomicie bez zarzutu.Nizaleznie czy zima czy lato czy to ogrzewanie czy klima to wentylacja i ogrzewanie jest wzorowe
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj male zaskoczenie.Przed zakupem testowalem u dilerow pare innych aut innych marek i powiem ze mondeo wyglada na chyba jedno z najwieszych aut w tej klasie a tymczasem Passat b6 ktory wyglada na zdecydownie mniejszego ma o niebo wiecej miejsca wewnatrz zarowno na nogi jak i nad glowami a takze na boki ,ford przy passacie nie ma szans w tej konkurencji choc wyglada na zdecydowanie wiekszy.Jak widac tutaj panowie z konkurencji wiedza lepiej jak rozplanowac wnetrze
3,0
Wyciszenie
silnik dosc cichy ale denerwuja szumy opon i stukanie elementow wnetrza
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tu tez daje zle dlatego iz konkurencja potrafi wiecej.Niektore auta znajomych tej samej klasy pala nawet o 2 litry mniej a nogi ciezkiej nie mam ,staram sie nie przekraczac 2 tys obr/min.Ceny serwisów drogie choc u konkurencji jest podobnie ,ceny napraw bardzo wysokie a obsluga i jakosc uslug srednia
3,0
Stosunek jakość/cena
gdyby nie awarie i kiepska jakosc materialow (kokpit) to bylo by dobrze a tak to jest przecietnie.Za te pieniadze mozna kupic znacznie lepsze auto dopracowane.Zaluje ze nie kupilem Passata ktory co prawda tez mial pare wpadek jakosciowych ale po 5 latach produkcji wciaz nie ustepuje konkurencji a wady zostaly usuniete.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie wysiadla nawigacja,dwa razy mrugaly kontrolki po czym samochod zgasl ale na szczescie odpalil ponownie,elementy wnetrza szczegolnie kokpitu sa posledniej jakosci i pasuja raczej do auta klasy kompakt a nie sredniej.Ponadto elementy wnetrza zaczynaja juz zgrzypiec na nierownosciach co raczej nie przystoi do auta z przebiegiem niewiele ponad 30 tys km
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tu ocena fatalna.Auto 3 razy palilem na kable podczas wczasow za granica.Okazalo sie ze panowie z sewisie problem znaja tylko nie wiedza jak go usunac.W koncu zostal definitywnie usniety.Niestety w aucie siecila co pewien czas kontrolka swiec zarowych i w tym czasie brakowalo mu mocy.Dopiero podczas wizyty w szwajcarskicm serwisie (podczas wczasow) udalo sie usterke wyeliminowac ale auto do serwisu trafilo na lawecie.Problemem byl czulnik temp turbosprezarki.Niedlugo pozniej ten sam problem wrocil spowrotem.Dodac pekajaca szybe tylnej klapy co podobno w tym modelu jest juz norma.Dla mnie jakosc auta jest fatalna.Dodam iz podczas przegladu mechanik zauwazyl slady korozji na zgrzewie progu ,nie wiadomo czy wskutek uszkodzenia mechanicznego czy ten typ tak ma.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]