Zawieszenie
: Oczekiwalem swietnego zawieszenia -- dostalem o wiele, wiele wiecej...
5,0
Całokształt
To chyba jedne z nielicznych kombi , ktore prezentuje sie najlepiej z calej gamy nadwoziowej tego modelu. W polaczeniu z czarnym lakierem i felgami 17\" robi naprawde mile dla oka wrazenie. Doskonale wyciszone wnetrze, swietnie zestrojone (standardowe) zawieszenie, dynamiczny i elastyczny a co najwazniejsze przyjemnie \"mruczacy\" w polaczeniu z ogromna iloscia miejsca dla podroznych wraz z bagazami pozawalaja dac note \"10\" na 10. No, moze ewentualnie maly minus za fatalna jakosc plastikow na obiciach drzwi oraz smieszny, a nawet zenujacy przyklad bezcelowej oszczednosci na schowku po stronie pasazera. Panowie projektanci - w seicento sa lepsze materialy! (oczywiscie nic nie ujmujac seicento).
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, elastyczny, przyjemny dzwiek, bez wibracji.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow poprawna, choc 1wszy bieg potrafi \"wyskoczyc\". W tej klasie samochodu takie niespodzianki nie powinny sie wydarzyc.
5,0
Układ jezdny
Swietnie zestrojone zawieszenie, samochod prowadzi sie pewnie, doskonale tlumi wszelkie nierownosci, bardzo dobrze dobrana charakterystyka zawieszenia do ciezkiego samochodu w wersji kombi. Tutaj Mondeo nie ma konkurencji na rynku.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo fabrycznie przyciemnianych szyb widocznosc do tylu, nawet w nocy, nie jest klopotliwa. Jedynie lusterka nieco oszukuja co do odleglosci - mowa przede wszystkim o lusterku fotochromatycznym.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu reki, jedyny minus - malo schowkow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Nawiewy w drugim rzedzie foteli to raczej atrapa. W porownaniu do Vectry, gdzie tylne kratki wrecz \"furczaly\" od nawiewu, Ford nie odrobil lekcji....
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nawet Passat przegrywa - jedyny konkurent zdolny zawalczyc o przestrzen dla WSZYSTKICH pasazerow to Skoda Superb. Przewaga kombi nad innymi wersjami nadwozia Mondeo wyraza sie w przestrzeni nad glowami pasazerow z tylu - liftback ma opadajacy dach. Poza tym przepastny bagaznik dopelnia obrazu calosci Mondeo - auta dla najbardziej wymagajacych klientow w zakresie przestrzeni.
5,0
Wyciszenie
Jazda testowa odbyla sie Mondeo z silnikiem 1.8 Tdci - bylem nieco przerazony poziomem halasu i wibracjami. W 2.0 Tdci problem ten w zasadzie nie istnieje. Pisze w zasadzie, bowiem opony generuja najwieksze szumy toczenia (235/45 R17). Silnik nieslyszalny praktycznie do 4000 obrotow/min.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj ciezko mi sie wypowiedziec - samochod jest nowy, niewiele przejechanych kilometrow, wszystkie elementy dopiero sie \"ukladaja\". W chwili obecnej spalanie na poziomie 7.4 L (miasto/autostrada 50/50)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto w gornych rejestrach cenowych, choc za sprawa duzych rabatow i atrakcyjnej ofercie kredytowej dosc ciekawie przentuje sie w porownaniu value for money. W chwili obecnej, oprocz Mazdy 6 nie znajdziemy lepiej wyposazonego auta z klasy sredniej. Martwic moze jedynie duzy spadek wartosci po 3 latach (ale to w duzej mierze zalezy od jakosci i strategii cenowej Forda w nastepnych latach). W przyszlym roku mozna sie spodziewac malego faceliftingu, stad warto brac samochod teraz z niezlymi pakietami wyposazenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]