Generalnie Mondeo to przyzwoite auto za przyzwoite pieniądze. Nie mam wrażenia, że przepłaciłem za ten wóz. Spełnia moje oczekiwania. Robię 50 tys km rocznie. U mnie auto musi pracować i to ciężko. Mając doświadczenie z fordem(wcześniej użytkowałem focusa I przez 250 tys km)zdecydowałem się na następnego i nie żałuję. Przypuszczam, że będzie mi służył dobrze przez 200 tys, a później trzeba będzie dokładać... i pomyśleć o kolejnym wozie... Czy znów będzie ford? Zobaczymy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Powiem tak. Jest ok. Nie jest to Lamborgini diablo, ale dla mnie wystarcza. Wcześniej w focusie miałem ten sam silnik, tyle że 115KM. Także w sumie niczym mnie nie zaskoczył, poza tym, że faktycznie jest nieco mocniejszy. Przyśpiesza kiedy trzeba, jest niewielka turbodziura, ale jakoś nauczyłem się z nią żyć. Poza tym nie pali sporo, także w sumie dobry kompromis.
5,0
Skrzynia biegów
O wiele lepsza niż w focusie.
5,0
Układ jezdny
To chyba najmocniejsza strona tego auta. Jak to fordy, zawieszenie mają świetne. Wytrzymują polskie drogi. Często jeżdżę załadowanym autem po dach, wożę spore ciężary. Tego właśnie mi trzeba.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety... te nowe auta mają coraz gorszą widoczność:/ Słupki są coraz szersze... ale to chyba cena za bezpieczeństwo
5,0
Ergonomia
Ja nie narzekam na nic. Dla mnie super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo pozytywnie zaskoczony. Przyznam, że w focusie mimo, że miałem klimę to jej nie używałem, bo od razu chorowałem. Masakra. A tutaj okazało się, że klima nie jest taka zła. Wentylacja super. No i genialna sprawa... czyli ogrzewanie przedniej szyby. W zimę niezastąpiona sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba tylko skoda superb może się równać z mondeo pod tym względem. Akurat ja używam auto w pracy, często sporo wożę i takie właśnie dużo aut było mi potrzebne.
4,0
Wyciszenie
Jest ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Aktualnie komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie na poziomie 5.8l :):):) Ale ja jeżdżę dużo i spokojnie. Jak się przyciśnie to wychodzi 6,2. Minimalnie udało mi się zejść do 5,6. Przeglądy... ok 800 zł. za przegląd po 20 i 40 tys. ten po 60 ma kosztować 1100 zł. po 180 tys będzie wymiana rozrządu. koszt około 2300 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że nie przepłacając dostaje się w zamian porządne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to u forda... coś tam zawsze wyskoczy. Póki co na gwarancji był wymieniany... znaczek ford na tylnej klapie. złuszczyła się farba... heheh. Poza tym zgłosiłem stuki w zawieszeniu. Okazało się, że nie wszystko fabrycznie było dokręcone tak jak powinno. Teraz jest ok. Powiem tak. Mam doświadczenie w eksploatacji fordów. Wcześniej przejechałem 250 tys. km focusem I. I z fordami jest tak, że do 200 tys można na nie liczyć. Po przekroczeniu tej granicy jest różnie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak napisałem wcześniej. Z doświadczenia z fordami pewnie do 200 tys nic nie będzie się dziać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]