Zawieszenie
: Kompromis pomiędzy wygodą a pewnym prowadzeniem, bardzo wygodne, dynamiczne i przestronne auto dla rodziny.
5,0
Całokształt
Bradzo dobry silnik konstrukcji Mazdy, w połączeniu z 6 stopniowym automatem japońskiej firmy AISIN, spisuje się bardzo dobrze. Skrzynia pracuje elastycznie, płynnie nie szarpie, a samochód potrafi przyspieszać kiedy trzeba, także niepozorne kombi niejednego może zaskoczyć na drodze. Ogólnie auto ciche, dużo przestrzeni dla podróżnych i na bagaże, wszystko pod ręką, a w mojej wersji TitanumX nawet parę "zbędnych" bajerów. Spalanie po przerobieniu na LPG (instalacja V-tec, wtryski Hana) przy jeździe w korkach, podczas dojazdów do pracy 12 litrów gazu, na trasie schodzi do 9 litrów gazu, co wychodzi taniej niż przy jeździe dwulitrowym dieslem. Jedyną wadą tego samochodu jest dość niskie zawieszenie, co prawda jest lepiej niż w Avensisie, ale Mondeo III była nieco wyżej zawieszona, a to przy podmiejskich drogach czasami przeszkadza. Dla amatorów motoryzacji dodam, że ten silnik ma także podwójny wydech po dwóch stronach auta, co dodaje mu dodatkowego uroku.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Długie paznokcie mogą zeskrobać przyciski od sterowania kilatyzacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Duratec 161KM 118kW
[l/100km]