Karoseria
: To bardzo duże komfortowe auto, za taką cenę po prostu hit!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: listwa przy progu drzwi łatwo wypada z mocowań
4,0
Całokształt
Auto jest bardzo komfortowe, olbrzymie, ciche, Ford oferuje bardzo duże upusty, więc ma doskonałą cenę jak na tę klasę. Silnik nie jest szczególnie dynamiczny ani oszczędny, ale jakoś sobie radzi z tą masą i przynajmniej jest cichy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ten silnik to przestarzała konstrukcja, motowali go chyba już do sierry 20 lat temu i od tego czasu chyba niewiele go zmodernizowali.
Jest w prawdzie cichy i jak na benzynowy dość elastyczny przy niskich obrotach, ale bez fajerwerków. W Niemczech na autostradzie bez problemu można utrzymać się na lewym pasie, powyżej 150-160 km/h jeszcze przyspiesza i prędkość max. 200 - 210 km/h jest spokojnie do osiągnięcia ale spalanie przy szybkiej jeździe jest bardzo wysokie (na trasie 1300 km przy odcinkach z prędkością ponad 200 km/h i przeciętnie 150-160 km/h wyszło mi prawie 12 l/100km).
Ford niestety nie ma w ofercie nowoczesnych silników benzynowych...
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów by się przydało. Zmiana biegów mogłaby być precyzyjniejsza, ale ogólnie jest OK.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe a zarazem odpowiednio twarde zawieszenie. Świetnie tłumi nierówności, nie wydaje prawie żadnych odgłosów. Doskonale trzyma się w zakrętach. To niewątpliwie jedna z mocniejszych stron tego auta.
Komfort
3,0
Widoczność
W kombi do tyłu widok jest dość słaby i przy tak dużym aucie i bardzo drogich fabrycznych czujnikach parkowania (chyba coś około 2,5 tys. zł) manewrowanie nie jest proste. Trudno też wyczuć gdzie się kończy przód.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, wszystkie przełączniki tam gdzie być powinny. Dobra niska pozycja za kierownicą. Trochę mało miejsca na lewą nogę kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, nawet w duży upał, szkoda że nie ma wylotów powietrza z tyłu (mam wersję ambiente) - w tej klasie powinny być... W zimie ogrzewanie szybko zaczyna grzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wszędzie bardzo dużo, bagażnik też olbrzymi, aż trudno dosięgnąć do końca. Podróż w pięć osób z dużą ilością bagażu nawet na długiej trasie nie jest problemem - to auto do tego właśnie jest stworzone.
5,0
Wyciszenie
Wcześniej jeździłem dieslem więc jestem zachwycony cichutkim silnikiem (jego spalaniem niestety mniej...). Nawet przy prędkości rzędu 190-200 km/h nie jest bardzo głośno. Jestem bardzo wyczulony na punkcie głośności w samochodzie i nie mam najmniejszych zarzutów. Silnik słychać dopiero od jakiś 4 tys. obrotów - szkoda że nie ma 6 biegów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety ten silnik ma już swoje lata i do szczególnie nowoczesnych nie należy, co widać w zużyciu paliwa. Przy szybkiej jeździe średnia dobrze powyżej 10 l/100km nie jest niczym dziwnym w mieście to samo. Jedynie przy spokojnej jeździe w równym tempie jest w stanie zejść poniżej 8 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem to auto z gigantycznym upustem (27% od ceny katalogowej!). Mimo iż to podstawowa wersja (ambiente z pakietem silver x) to ma bardzo przyzwoite wyposażenie - bez bajerów ale jest wszystko co trzeba, no może cena za oryginalne czujniki parkowania jest z księżyca i to jest problem. Ja założyłem nieoryginalne, bo przy takim dużym aucie są bardzo potrzebne, ale niestety to nie ta jakość co oryginalne wyposażenie i jestem z nich bardzo niezadowolony
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic szczególnego jeszcze się nie pojawiło, ale zbyt łatwo wyrwać listwę przy progu w przednich drzwiach - jest zamocowana na wcisk. Niby nic szczególnego ale dość denerwujące jak trzeba przy każdym wysiadaniu uważać, żeby jej nie potrącić. Klosz tylnej lampy jest źle spasowany do karoserii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wszystko w porządku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW
[l/100km]