Inne
: Chłodzenie foteli :-). Nic mnie nie zaskoczyło. Jest ogólnie dobrze.
4,0
Całokształt
Dużo bardziej komfortowo niż w Mazda 6 2007 (poprzedni model). Dużo mniej pazura niż Mazda 6 2007. Bardziej komfortowo niż BMW 5 2008 (poprzedni model). Dużo mniej pazura niż BMW 520 d 2008.BMW jednak zdecydowanie bardziej precyzyjne technicznie.BMW to ideał. Mazda była świetna. Ford jest fajny - taki w porównaniu bardziej szlachetny ..., a nawet szlachecki :-) - w tej wersji wyposażenia oczywiście.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 200 KM, więc nie jest źle i przy elastyczności. Za mało jeszcze przejechałem by moja wypowiedź była zupełnie miarodajna - oceniam bardziej pierwsze wrażenia, ... co do kultury pracy jest naprawdę bdb, a porównuję do podobnego silnika BMW 5. Co do elastyczności, wydaje się również bdb.
4,0
Skrzynia biegów
Tu automat w porównaniu do BMW 520 d jest niestety gorszy - wolniej zmienia biegi i sama obsługa jest bardziej toporna. Myślę jednak, że przyzwyczaję się do tego.Praca tej skrzyni odpowiada pracy skrzyni Mazdy 6 z 2007 roku (podobna praca automatu, tyle że w Maździe było 5 biegów a nie 6).
Praca automatu w BMW 520 d to był ideał!!!
4,0
Układ jezdny
Hm. Auto przednionapędowe nie ma startu do auta tylnonapędowego, więc nie będę obiektywny dla tych, którzy nie mieli do czynienia z autem tylnonapędowym. Jazda w koleinach jest dużo trudniejsza niż w BMW 5. Trzymanie z zakrętach jest nie najgorsze. Jednak w tej kategorii o ile BMW 5 miało by 5 punktów to Mondeo powinno mieć nie więcej niż 3,5. Mazda 6 / 2007 ocenił bym na sprawiedliwe 4.
Komfort
3,0
Widoczność
Znów porównuję do BMW 5, stąd taki słaby wynik Mondeo. Mazda 6 z 2007 znów by tu dostała 4 punkty.
Miło, że wszędzie są czujniki.Ale czemu lusterka boczne są takie małe? W BMW 520 d 2008 lusterka boczne były odpowiednie.
5,0
Ergonomia
... no z małym minusikiem(ale naprawdę bdb), bo bmw 5 2008 tu jedynie minimalnie było lepsze ... - tu BMW 5 2008 na równi z Mazdą 6 z 2007.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super :-), tu podobnie jak w BMW i lepiej zdecydowanie niż w Mazdzie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu mam jedną na uwagę - auto jest wielkie, ale dlaczego prawa moja noga ociera się o konsolę?Do dość poważny błąd projektowy. Takiego problemu w BMW 5 oczywiście nie było, w Mazdzie również!!!
5,0
Wyciszenie
Zdecydowanie świetne. Dużo lepsze niż w Mazdzie 6 2007. Podobnie, a może i nawet nieco lepiej niż w BMW 5 2008.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie średnia tak samo jak w BMW 520 d, czyli 8,5 litra średnio z trasy blisko 500 km. Powinno spadać bo to silnik na \"dotarciu\" :-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena salonowa katalogowa tego modelu to około 160 tyś i wtedy by było źle. Po rabacie cena była 135 tyś a to już w odniesieniu do wbudowanej nawigacji, xenonów, wentylowanej brązowej skóry, automatycznej skrzyni, 200 KM pod maską, szyberdachu i świetnego sprzętu grającego daje wynik dobry.
Dałbym tu BMW 520 d wynik 5 mimo, że kosztowała prawie 200 tyś pln.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt wcześnie na oceny. Przejechałem niespełna 500 km :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt wcześnie na oceny. Przejechałem niespełna 500 km :-)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Duratorq TDCI DPF 200KM 147kW
[l/100km]