Od czerwca żadnych problemów przy przebiegu ponad 200 tys. km. oraz skrzyni Powershift. Jedyny mankament to jak dla mnie zbyt twarde zawieszenie. Spodziewałem się lepszego komfortu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająca moc do jazdy po mieście jak i w trasie. Nie było problemu z silnikiem. Może troszkę zbyt głośny ale to diesel. Przy mrozach -20 stopni odpalał bez problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Jazda autem z autometem to bajka. Biegi wybiera dość szybko choć czasami zdarza się szarpnięcie gdy zimny olej w skrzyni. Po rozgrzaniu nie widzę problemów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe daje dobre prowadzenie w zakrętach i poczucie bezpieczeństwa przy dużej prędkości. Mnie osobiście trochę brakuje komfortu przy pokonywaniu nierówności. Czasami "zatrzęsie budą" na dziurach. Układ kierowniczy i wspomaganie bez zarzutów.
5,0
Karoseria
Słychać czasami narzekania na rdzę ale w moim egzemplarzu tego problemu nie ma. Malutki minusik za plastikowe klamki, nie przystoi w tej klasie takie coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zarzutu ale do tyłu jest trochę gorzej. Mam kamerę cofania i czujniki parkowania więc to ratuje sprawę. Lusterka wg. mnie wystarczające, widoczność odpowiednia.
5,0
Ergonomia
Jak najbardziej pozytywnie oceniam ergonomię we wnętrzu auta. Czasami mam za krótkie ręce ale to z powodu przestrzeni w aucie. Tak jak w bagażniku, przeogromny i sięgnąć do końca bagażnika trochę trudno. Ale to nie jest wada.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja spoko, latem klimatyzacja skuteczna mimo, że kolor Black Panther. Zimą PTC daje szybkie ciepełko a gdy silnik się rozgrzeje to już gorąco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera dwa mega wygodne fotele elektrycznie regulowane, skórzana tapicerka oraz podgrzewanie i chłodzenie. Z tyłu wielka kanapa dla trzech osób dorosłych. Może dla środkowego pasażera troszkę mniej wygodne siedzisko ale nie ma tragedii.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie zarówno odgłosów z zewnątrz jak i od silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory dużych kosztów nie było. Wymiana końcówki drążka kierowniczego i klocków hamulcowych w cenach porównywalnych do konkurencyjnych marek. Dostępność części oryginalnych jak i zamienników szeroka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo atrakcyjne cenowo i bezawaryjne więc stosunek jakość/cena bardzo dobry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]