Zawieszenie
: Właściwie to czekam na nowe Mondeo. Jeśli nic nie zepsuli przy układzie kierowniczym I napędowym a poprawili wnętrze to mój typ.
4,0
Całokształt
Auto użytkuję intensywnie, głównie w tasach. Roczny przebieg siega 80 kkm. Jestem jedynym użytkownikiem auta - jednosobowa firma.
Przez ostatnie 7 lat użytkowałem niemal wszystkie auta segmentu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych problemów z silnikiem nie stwierdzono od nowości do dziś. Auto okazało się bezawaryjne.
4,0
Skrzynia biegów
Ręczna skrzynia 6b - dobrze zestopniowana. Kilka razy udało mie się zrobić żąbę przy ruszaniu I auto zgasło. Typowe dla Forda. Poza tym lewarek po prawie 180 kkkm pracuje jak w nowym aucie - mam porównanie bo po uszkodzeniu przedniego koła przez najechanie w wyrwę dostałem zastępcze Mondeo z wypożyczalni z śladowym przebiegiem to sobie porównałem.
5,0
Układ jezdny
Samo prowadzenie Mondeo oceniam bardzo dobrze. Lubię dynamiczną jazdę I według mojej oceny w tym segmencie nie znajdziecie lepiej prowadzącego się auta. Auto daje informację zwrotną dla kierowcy, czuć na kierownicy gdzie są koła, precyzyjnie składa się do zakrętu. Nie jest to auto sportowe, mimo to absolutny top w tej klasie.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jest komfortowe choc może nieco bardziej sztywne niż konkurencja. Cena pewnego prowadzenia.
4,0
Ergonomia
OK, wszystko pod ręką, w nieco niedzisiejszym stylu ale ergonomicznie bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje OK, latem chłodzi OK. Duży plus dla nawiewów dla tylnych pasażerów.
Moje dzieciaki często z tego korzystają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa sama w sobie. Nie ma bardziej przestronnego auta w klasie.
Zachwycamy się superbem, ale to tramwaj albo jak kto wolii łódź podwodna. Długa I wąska.
Miejsca na nogi dla pasażerów w Superbie dużo, to fakt ale nikt nie pisze jak wąsko na kanapie tylnej jest I jak blisko kierowca I pasażer siedzą koło siebie.
Mondeo ma może ciut mniej miejsca na nogi z tyłu ale jest szeroki I czuć przestrzeń. Z tyłu na kanapie 2 foteliki Recaro Monza dla dzieciaków I jest jeszcze miejsce pośrodku dla Babci.
4,0
Wyciszenie
Jest OK. Auto nie jest uciążliwe. Passat jest cichszy jednak. Mi głośność Mondeo nie przeszkadzała mimo ze spędzam w nim czasami 8-10godz dziennie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standard dla tej klasy - średnie spalanie 7,3l/100km - przy średniej prędkości z komputera 58km/h. Ale tyle też uzyskiwałem megaoszczędnym passatem 140KM który deklaruje w katalogu średnią
5,0
Stosunek jakość/cena
O tu Ford pokazuje pazurek.
Za Mondeo Titanium z pakietem premium X - skórzana tapicerka kolor koniakowy, 17 calowe felgi, roletki z tyłu, Sony, ksenony skasowali mnie 88tys netto. Czyli ok 100kpln brutto.
Na moment zakupu auta nic lepszego nie znalazłem. Nieco mniej niż 100kpln I masz fajne auto krórym nie wstyd pokazać się wsród ludzi. Wygląda drożej niż rzeczywiście kosztuje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od początku borykam się z wadą konstrukcyjną fotela kierowcy. Przy mocniejszczym przycupie na fotel wyskakuje drucik regulujący odcinek lędźwiowy kierowcy. Praktycznie co 3 serwis to naprawiają. Serwisant wkłada dłoń w znane mu miejsce I zachacza wyskakujący drucik. Działa OK do czasu następne przycupa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DPF się nie odzywa, przepala się od czasu do czasu co czuć "twardą" pracą silnika. Pozostałych usterek brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]