Silnik
: Bardzo elastyczny, cichy i oszczedny silnik. Wytrzymuje duze przyrosty mocy (chip tuning). Do tego od przegladu do przegladu nie bierze oleju.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Filtr DPF
Układ hamulcowy
: Powracajacy problem zwichrowanych tarcz
Zawieszenie
: Szybko wybijajace sie tuleje tylnych wachaczy
5,0
Całokształt
Auto naprawde godne polecenia. Im dluzej nim jezdze, tym coraz bardziej lubie i doceniam to, czego brak u innych konkurentow. Przejechalem w ciagu lat przeszlo 110 tys. kilometrow samym tylko Mondeo i szczerze mowiac nie widze dla niego konkurencji. O ile tylko ma sie pewne auto z pewnym przebiegiem i nie majace historii wypadkowej. W wersji hatchback bagaznik jest przepastny. Silnik cichutki, podatny na chip-tuning i dajacy duza frajde z jazdy. Dzieki temu samochodowi calkowicie zmienilem swoje postrzeganie marki FORD.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, cichy i oszczedny silnik. Wytrzymuje duze przyrosty mocy (chip tuning). Do tego od przegladu do przegladu nie bierze oleju.
3,0
Skrzynia biegów
M6 to przecietna skrzynia i wlasciwie jedyny element ktory do tej pory sprawia problemy. Mam wrazenie, ze biegi wchodza ciezko, zwlaszcza jedynka. Do tego przydazylo mi sie juz zerwanie ciegien lewarka.
5,0
Układ jezdny
To, co mowia o prowadzeniu FORDA to prawda :)
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzezen - widac duzo zarowno w lusterkach, jak i szybach. Moze za wyjatkiem tylniej szyby, ktora w Hatchbacku uniemozliwia ocene odleglosci przeszkody z tylu. Dlatego warto szukac egzemplarza z czujnikami parkowania.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja pomimo tego, ze regularnie serwisowana i nie ma zadnych usterek, w mojej ocenie jest nieco za slaba. Przypuszczam, ze to wina zmniejszonego ukladu w stosunku do MK3. Za to ogrzewana przednia szyba... nie mozna wymyslic nic lepszego!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawde kawal samochodu! W porownaniu do Insignii tescia jest mistrzem przestrzeni i pakownosci.
5,0
Wyciszenie
Silnika wlasicwie nie slychac, a halas zalezy glownie od ... opon
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jezeli serwisuje sie w ASO koszty mozna uznac za przecietne-lub zle. Sa po prostu nieproporcjonalne do renomy marki. Jezeli auto serwisuje sie w niezaleznym warsztacie i samemu kupuje czesci - tania eksploatacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znajdzie sie lepszego, ciagle jeszcze w miare prostego i taniego w eksploatacji samochodu za te pieniazki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna drobna usterka dotyczyla ''wyrzucania'' paliwa przez wlew. W ASO zostal przeczyczony i odpowietrzony, a usterka juz nie wraca.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przejechanych przeze mnie juz 110 tys. km jedyna powazna usterka to ta dotyczaca DPF...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]