Zawieszenie
: Sztywne, mocne, precyzyjne zawieszenie - idealne na polskie warunki
5,0
Całokształt
Piękna limuzyna, na drodze jak czołg, komfort podróży, doskonała jakość, elastyczny i mocny silnik, stosunkowo niewysokie koszty utrzymania, ekonomiczny (jak na taką pojemność), ogromna przestrzeń w środku i bagażniku (można biegać...). Czy ktoś może zaproponować coś lepszego w tej klasie i za takie pieniądze ? Nie... :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 TDCi jest elastyczny na III, IV, V i VI biegu. Zawsze można przyśpieszyć :-) Dobra dynamika, niskie spalanie (zima: 6,6 l / 100 km to całkiem niskie spalanie, jak na gabaryty pojazdu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjne przekładanie biegów. Zawsze trafiają tam gdzie mają trafić. W zasadzie biegi zmienia się palcem... :-) I ten szósty bieg - przepraszam nadbieg... :-)
5,0
Układ jezdny
Po prostu czołg na drodze. Samochód nie jedzie, lecz płynie po asfalcie. Nierówności nieodczuwalne, brak przechyłów na zakrętach. Przyznam się, że zdarza mi się niemal przysnąć w samochodzie - taka wygoda :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - bez zastrzeżeń. Czasami przeszkadzają w widoku boczne słupki, ale można się przyzwyczaić. Tył (nie mam czujników) jest tak daleko, że parkowanie tyłem to wyłącznie na wyczucie. Generalnie - bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, kierowca nie przemęczy się "obsługując" auto :-) Samochód prosty w używaniu. Wystarczy 10 minut by zorientować się co, gdzie jest i do czego służy. Najwięcej czasu poświęciłem na "naukę" obsługi zestawu głośnomówiącego Parrot, ale to akurat nie jest oryginalny gadżet Forda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przedniej szyby - najlepszy wynalazek dla polskich kierowców. Teraz dzielę moje życie na okres "przed ogrzewaniem przedniej szyby" i "po ogrzewaniu przedniej szyby". Genialne :-) Wentylacja i klimatyzacja działają bez zarzut (klimatronik dwustrefowy). Szybkie nagrzewanie, szybkie chłodzenie, nieskomplikowana obsługa. Jak wszystko pozostałe - bajka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, dużo, naprawdę dużo miejsca. Mam 196 cm i wciąż mam mnóstwo przestrzeni z przodu i nad głową. Z tyłu to prawdziwe "boisko". W samochodzie można naprawdę "biegać" :-)
5,0
Wyciszenie
Cicho, cichutko... Nic... Żadnych skrzypień, żadnych trzasków, żadnych uderzeń... Cisza... Nic nie słychać...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie to nie wiem, jak z tymi kosztami. Oceniam to tylko przez pryzmat paliwa...
Ford Focus spalał mi średnio 5,4 l. Ford Mondeo spala mi średnio 6,6 l. Z jednej strony jestem w "szoku", że spalanie wzrosło mi o ponad 1l :-), z drugiej strony 6,6 l za prawie 2 tonowy "czołg" ? Mało... :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem absolutnie najlepszy stosunek ceny do jakości :-) Nie ma innej, porównywalnej oferty na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic... No prawie nic... Musiałem poprawić dysze spryskiwacza z przodu :-) oraz kupić zaczepy do listw progowych (syn zerwał mi listwę wysiadając z samochodu). Poza tym... Żadnych innych usterek nie stwierdziłem :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i oby tak pozostało przez kolejne 7-lat...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]