Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

Lawyer, 9 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Sztywne, mocne, precyzyjne zawieszenie - idealne na polskie warunki
5,0
Całokształt
Piękna limuzyna, na drodze jak czołg, komfort podróży, doskonała jakość, elastyczny i mocny silnik, stosunkowo niewysokie koszty utrzymania, ekonomiczny (jak na taką pojemność), ogromna przestrzeń w środku i bagażniku (można biegać...). Czy ktoś może zaproponować coś lepszego w tej klasie i za takie pieniądze ? Nie... :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 TDCi jest elastyczny na III, IV, V i VI biegu. Zawsze można przyśpieszyć :-) Dobra dynamika, niskie spalanie (zima: 6,6 l / 100 km to całkiem niskie spalanie, jak na gabaryty pojazdu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjne przekładanie biegów. Zawsze trafiają tam gdzie mają trafić. W zasadzie biegi zmienia się palcem... :-) I ten szósty bieg - przepraszam nadbieg... :-)
5,0
Układ jezdny
Po prostu czołg na drodze. Samochód nie jedzie, lecz płynie po asfalcie. Nierówności nieodczuwalne, brak przechyłów na zakrętach. Przyznam się, że zdarza mi się niemal przysnąć w samochodzie - taka wygoda :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - bez zastrzeżeń. Czasami przeszkadzają w widoku boczne słupki, ale można się przyzwyczaić. Tył (nie mam czujników) jest tak daleko, że parkowanie tyłem to wyłącznie na wyczucie. Generalnie - bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, kierowca nie przemęczy się "obsługując" auto :-) Samochód prosty w używaniu. Wystarczy 10 minut by zorientować się co, gdzie jest i do czego służy. Najwięcej czasu poświęciłem na "naukę" obsługi zestawu głośnomówiącego Parrot, ale to akurat nie jest oryginalny gadżet Forda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przedniej szyby - najlepszy wynalazek dla polskich kierowców. Teraz dzielę moje życie na okres "przed ogrzewaniem przedniej szyby" i "po ogrzewaniu przedniej szyby". Genialne :-) Wentylacja i klimatyzacja działają bez zarzut (klimatronik dwustrefowy). Szybkie nagrzewanie, szybkie chłodzenie, nieskomplikowana obsługa. Jak wszystko pozostałe - bajka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, dużo, naprawdę dużo miejsca. Mam 196 cm i wciąż mam mnóstwo przestrzeni z przodu i nad głową. Z tyłu to prawdziwe "boisko". W samochodzie można naprawdę "biegać" :-)
5,0
Wyciszenie
Cicho, cichutko... Nic... Żadnych skrzypień, żadnych trzasków, żadnych uderzeń... Cisza... Nic nie słychać...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie to nie wiem, jak z tymi kosztami. Oceniam to tylko przez pryzmat paliwa... Ford Focus spalał mi średnio 5,4 l. Ford Mondeo spala mi średnio 6,6 l. Z jednej strony jestem w "szoku", że spalanie wzrosło mi o ponad 1l :-), z drugiej strony 6,6 l za prawie 2 tonowy "czołg" ? Mało... :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem absolutnie najlepszy stosunek ceny do jakości :-) Nie ma innej, porównywalnej oferty na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic... No prawie nic... Musiałem poprawić dysze spryskiwacza z przodu :-) oraz kupić zaczepy do listw progowych (syn zerwał mi listwę wysiadając z samochodu). Poza tym... Żadnych innych usterek nie stwierdziłem :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i oby tak pozostało przez kolejne 7-lat...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Hatchback