Silnik
: Cichy i oszczędny a przy tym trwały co w dzisiejszych dieslach nie jest takie oczywiste.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wiązka w drzwiach-usunięta w ramach gwarancji
4,0
Całokształt
Auto mam od nowości. Odebrane we wrześniu 2007 wersja Titanium w kolorze Panter Black. W tamtym czasie przykuwało uwagę na drodze. Dziś po przejechaniu 280 000 km mogę powiedzieć,że to był bardzo dobry wybór modelu i marki. Wcześniej miałem też mondeo MK I i to też był dobry,ale kupiony jako używany i jak to w aucie z rynku wtórnego...
Ale nie o tym. Auto przeszło 4 usterki tzw. fabryczne gwarancyjne. Pierwsza to wymiana wiązki w drzwiach kierowcy (problem z zamknięciem szyb)- wymieniono bez problemów. Druga usterka to wymiana przedniej szyby -"rozwarstwiła się". Trzecia to wymiana tylnej szyby ( tu jest ciekawiej bo w 2008 roku wprowadzono rynienki przy uszczelce tak aby nie spływała woda do bagażnika po otwarciu klapy) - wymieniono więc szybę wraz z uszczelką. Czwarta usterka to wymiana reflektora biksenonowego ze względu na zabrudzenie. I to koniec usterek spowodowanych błędami producenta. Czy to dużo - uważam,że nie. Dziś chłodno patrze na auto i sądzę,że opinia jest obiektywna. Trwałość: 200 000 km wymiana amortyzatorów ze względu na komfort prowadzenia (miałem sprzedać auto a zostało do dziś). 210 000 km padły końcówki drążków kierowniczych. 260 000 km padły drążki kierownicze i rozrusznik dokonał żywota (zregenerowałem), wymieniłem też łączniki stabilizatora tył oraz wahacze wleczone i ustalające. 278 000 km wymiana koła dwumasowego (zestaw kompletny Sachsa jako alternatywa dla oryginału). Na dzień dzisiejszy korozji brak i kilka rys na lakierze.
Wrażenia
5,0
Silnik
No cóż to silnik PSA wtrysk piezo z Siemensa. W silniku wymieniałem tylko raz zawory pietburga do sterowania EGR i turbiną. Filtr DPF dalej w aucie i nie ma z nim problemów. Cały układ wydechowy w oryginale. W silniku wymienione kompletne sprzęgło z dwumasą oraz simering na wale korbowym. Układ wtryskowy pracuje głośniej ale nie ma problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Prowadzenie w dalszym ciągu pewne.
5,0
Układ jezdny
Cóż prowadzę to auto od 7 lat i dalej mam z tego przyjemność. Daje poczucie bezpieczeństwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok.
4,0
Ergonomia
Dobrze. Doskonale to chyba za dużo. Aby napisać doskonale musiałbym zjeździć wiele aut w tej klasie aby móc obiektywnie to ocenić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne auto z dużym bagażnikiem. 5 drzwiowe nadwozie jest bardzo funkcjonalne.
4,0
Wyciszenie
jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze koszty utrzymania na pewno mniejsze niż Hondy Accord.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć tak dużo za tak nie wiele.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fotel kierowcy czasem skrzypi i osłony termiczne nad układem wydechowym nie należą do wiecznych niestety. W tym przypadku mondeo MK I sprawiało lepsze wrażenie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wiązka w drzwiach unieruchomiła auto ale to na początku eksploatacji. Do dziś spokój.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]