Myślę że jest to zdecydowanie najlepsze auto w przedziale cenowym 30-35 tyś. Konkurencja albo jest gorsza, albo znacznie droższa.
Za niewielkie pieniądze kierowca otrzymuję bardzo duży i wygodny samochód o stosunkowo niskich kosztach utrzymania i bardzo przyzwoitych osiągach.
Samochód w wersji Titanium wygląda rewelacyjnie i wciąż przyciąga uwagę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kupując diesla od razu myślałem o Chpie. jednak dynamika auta jest na tyle dobra ze można sobie odpuścić podnoszenie mocy. Osiagi silnika są zdecydowanie lepsze niż konkurencyjne dwulitrowe jednostki w Citroenie C5, Mazdzie 6 czy Oplu Insygnie.
Przyspieszenie 9.5 s do 100 km/h to jeden z najlepszych wyników w klasie silników 140 konnych.
Silnik jest cichy, bezawaryjny i bezobsługowy
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie pracuje bez zarzuty. Biegi wchodzą pewnie. Jak dla mnie za krótki jest pierwszy bieg.
5,0
Układ jezdny
Nie od dziś wiadomo ze współczesne Fordy są najlepiej prowadzącymi się samochodami w swoich klasach. Mondeo jest podobnie. Prowadzi się pewnei a jednocześnie jest znacznie bardziej komfortowy niż choćby Mazda 6 II, która jest za twarda
Komfort
2,0
Widoczność
Jestem przyzwyczajony do dużych samochodów ale i tak widoczność według mnie jest słaba. Znacznie gorsza niż w starszym Mk3. Wynika to z szerszych słupków , wyższej konsolety centralnej i przede wszystkim mocno podniesionego tyłu. Cięzko parkować tyłem bez czujników
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu choć według mnie Convers+ to przerost formy nad treścią.
Wielki wyświetlacz z mała iloscią informacji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima jest moim zdaniem słąbe ogrzewanie. Z poczatku myslałem że mam uszkodzony termostat. Wynika to zapewne ze specyfiki silników diesla które długo się nagrzewają. Generalnie trzeba przejechać z 10 kilometrów żeby w samochodzie zrobiło się ciepło. Pod tym względem benzynowy mk3 był rewelacyjny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba największy w środku w całej klasie. Zdecydowanie większy niż Insygnia czy Passat B5, oraz Avensis.
Sam mam 186 cm i niedawno siedział za mną kolega który ma 190 cm. Nie miał żadnych problemów z miejscem
3,0
Wyciszenie
Tutaj w moim Mondeo zależy od pochody. Im zimniej tym większe słyszalne szumy. Silnik w trasie nie słyszalny. natomiast w mieście go wyraźnie słychać. To jedna z tych niewielu wad jakie mają diesle w porównaniu do benzyników. Mojego mk3 na światłach w ogóle nie było słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem szczerze to spodziewałem się gorszych kosztów. Na rynku jest masa nowych i używanych części do Mondeo mk4.
Spalanie w cylku miejskim na poziomie 7 litrów zima tez jest na poziomie zadowalającym
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak napisałem na wstępie. Są samochody lepsze, szybsze i ładniejsze, ale znacznie droższe. Za ta kasę nie kupicie nic lepszego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód miał kilka usterek. Przepalona żarówka oświetlająca kabine, computer chceck który raz się zapalił i luzy w drążkach kierowniczych.
A wiec raczej drobiazgi wynikające z eksploatacji a nie słabego wykonania.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyrobiona przekłądnia kierownicza, która wymagała regeneracji to do tej pory najpowazniejsza usterka. W mk3 przez 6 lat nie robiłem żadnych napraw w zawieszeniu. Tu już jest jedna i poważna
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]