Silnik
: Dogodne auto w trasę-elastyczne, szybkie i umiarkowane w eksploatacji! Dobry stosunek Jakość/Cena
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wycieki paliwach z układu zasilania
4,0
Całokształt
Odrobina luksusowego auta za dużo mniej niż VW Group Mimo to silnik dobrze znosi duże przebiegi karoseria nie boi się rdzy pewny i solidny w prowadzeniu ciekawe wyposażenie titanium bi-xenon doświetlanie convers muzyka Sony (jednak dużo gorsza niż w focusach mk2!) Świetna relacja Cena/jakość/solidność!
Wrażenia
4,0
Silnik
Obecnie 319tyś oryginalnego przebiegu (jak duża większość na rynku wtórnym) Nikt nie pozna przebiegu po serwisowanym egzemplarzu! Silnik polecam ze szczerego serca To całkiem inna bajka niż w mk3! Silny elastyczny od 100km/h spokojnie można używać 6 biegu!
4,0
Skrzynia biegów
Poszczególny rozpęd na biegach bardzo dobry aczkolwiek skok dźwigni dosyć spory.. Pierwsze oporne wrzucanie biegu 1 i 2-go zwiastuje najbliższą wymianę dwumasy! Jednak w trasie na ok 200tyś spokojnie starcza jej żywotność. Skrzynię mimo wszystko oceniam bardzo dobrze i bezawaryjnie.
4,0
Układ jezdny
Pewny w prowadzeniu podczas dużych prędkości zakręty na 17tkach pięknie pokonuje natomiast na wysokich zimowych 16-tkach już czuć masę auta podczas gwałtownych manewrów. Praca zawieszenia nie należy do klasy premium to fakt jednak jest do przyjęcia. Średnio miło znosi jazdę po przeszkodach poprzecznych (np. torach)
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka boczne przyciemniane wsteczne na plus. Moja wersja Titanium czarne szyby bez czujników podczas cofania trzeba uważać szyba tylna bardzo "spadzista" widoczność dostateczna(wersja z lotką na klapie pogarsza sprawę)
4,0
Ergonomia
Zegary Convers raczej fajny gadżet niżeli super potrzebna sprawa obsługuje się wygodnie z kierownicy, reszta ok. Pierwsze dni użytkowania to ogromne zdziwienie na wykręcone ręce do przycisków sterowania szyb! Pozycję za kierownicą można ustawić optymalnie dla każdego niezależnie od wzrostu i wagi (kubły w titanium dla szerszych w "pasie" mogą być nieco niewygodne) podłokietnik wydaje się zbyt krótki i masakrycznie "drewniany" w wykonaniu!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie..hmm... już wiem na co narzekają właściciele nowych diesli.. W zimę nie szukajcie przyczyny zimnego silnika.. One tak maja w mieście nie ma co liczyć na upały wewnątrz w styczniu...Podgrzewana szyba przednia w zimę minuta i jesteśmy gotowi do jazdy. Klima chłodzi wystarczająco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer to miejsca bardzo komfortowe z racji sporej szerokości auta fotele wygodne choć twarde i w wersji titanium głębokie trzymania mogą być nie wygodne dla grubszych pasażerów. Zaś z tyłu ogromna przestrzeń pasażerska jak dla mnie rewelacja! Nie wspominam o bagażniku gdzie można schować dwa wózki dziecięce!
3,0
Wyciszenie
No i mamy ten poważny minus chyba we wszystkich Fordach "Nowej ery". Plastiki tępe jak diabli wygląd boczków i wrażenie dotyku wzbudza wręcz wstręt! W zimę krzyczy każdy plastik uszczelki drzwiowe piszczą świst wewnątrz zaczyna przeszkadzać już przy prędkościach 130km/h słychać jak koła "toczą" się po asfalcie. Nie jest to miłe...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części umiarkowane cenowo. Niezawodność na średnim-przeciętnym poziomie. Porównując nowe wynalazki Vw 2.0fsi tdi ford jest wręcz rewelacyjny w utrzymaniu! Spalanie realne 6.5-9L/100KM
4,0
Stosunek jakość/cena
Trwałość karoserii jest bardzo dobra obicia i wymyty lakier przez wodę i piasek z błota nie pozostawia żadnych ognisk rdzy po sobie. Silnik 140KM oceniam bardzo dobrze przy przebiegu 319tyś bez większych awarii. Krótko mówiąc bardzo dobre auto za odpowiednią cenę! Przyrównywałem przy zakupię Mazdę 6 która jest sporo droższa
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regeneracja odbłyśników lamp Xenonowych po 4 latach, łożyska kół tył drobne wycieki paliwa z listwy wtryskowej i pompy wysokiego ciśnienia uszczelki wtryskiwaczy wymieniane dwa razy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej brak... Auto użytkowane w trasie.. Napisze tutaj o upierdliwym trzeszczeniu fotela kierowcy, podskakujących wycieraczkach przy dużych prędkościach, bardzo nieoszczędnych spryskiwaczach (duże zużycie płynu) Zasuwająca podczas deszczu woda do środka auta przy otwartym oknie bocznych drzwi (dla palaczy zgroza) i rozmazujący się bród na bocznych szybach gdy otworzymy okno co znacząco ogranicza widoczność! Kontrola Trakcji działa z dużym opóźnieniem porównując do Focusa z tego samego roku w wersji benzynowej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]