Silnik
: Szybki, dynamiczny i bezawaryjny. Zupełnie nie jak diesel
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Woda lejaca się do bagażnika podczas otwierania w deszczu
Silnik
: Hałasujaca pokrywa silnika
5,0
Całokształt
Najlepszy samochód w swojej cenie. Niewiele jest samochodów mających tyle zalet a jednocześnie tak przystępnych cenowo. Piękny wygląd szczególnie w wersji HB Titanium. Bardzo dobre prowadzenie, jakość wnętrza i osiagi. Ogromny skok jeśli porównać do poprzedniej generacji Mondeo. Z przedziału cenowego 30-40 tyś praktycznie nie ma konkurentów w swojej klasie. Mazda 6 II, Avensis III czy Accord i Insygnia są dużo droższe. Natomiast Passat B6 jest bardzo problematyczny. Jeśli szukacie duzego wygodnego samochodu a jednocześnie za rozsądne pieniadze to Mondeo MK4 jest najlepszym wyborem
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby 140 KM to nie tak wiele jak na ten segment. Jednak z dużym Mondeo silnik radzi sobie bardzo dobrze. Katalogowe przyspieszenie 9.5s do setki mówi samo za siebie. Konkurencja z dwu litrowymi 140 konnymi dieslami daleko w tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze wchodzą, choć jedynka jak dla mnie jest za krótka. Praktycznie służy tylko do ruszenia
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się pewnie a jednocześnie jest bardzo komfortowy. Nie mniej mam wrażenie że w poczciwym MK3 lepiej czuło się kierownicę.
Komfort
3,0
Widoczność
Z widocznoscią nie jest najlepiej. Po przesiadce z MK3 długo nie mogłem się przyzwyczaić do mniejszego pola widzenia. Ogromna deska rozdzielcza i grube słupki bardzo pogarszają widoczność. Mam też wrażenie ze przednia szyba jest zbyt mocno przyciemniona.
4,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką tak jak powinno być. Wydaje mi sie ze wyświetlacz w desce (wer. Titanium) mógłby być trochę mniejszy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód ma wydajną klime i latem nie ma żadnych problemów. Zimą ogrzewanie daje radę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj chyba jest najlepiej w klasie. Szczególnie na tylnej kanapie. Z przodu porównując do MK3 jest jakby ciaśniej. Wynika to z rozbudowanej konsolety między siedzeniami. Z tyło rewelacja
5,0
Wyciszenie
Zawsze miałem benzyniaki i bałem się klekotania.
Tutaj cisza, w środku nic nie słychać. Pierwsze szumy powietrza pojawiają się w kabinie powyżej 150 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wczesniej miałem mk3 w LPG więc samochód kosztował grosze. Tutaj trzeba lać dobra ropę wiec wychodzi drozej.
Nie mniej samochód pali ok 7 litrów wiec przyzwoicie. Ceny części są przystępne w porównaniu do konkurencji szczególnie japońskiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego.
Za 30-40 tys otrzymujecie duży komfortowy samochód w niczym nie ustępujacy droższej konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie jedyną drobną wadą jest hałasująca plastikowa pokrywa na silniku
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód ma 6 lat i ponad 200 tys przebiegu. Brak jakichkolwiek awarii poza wymianami eksploatacyjnymi
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]