Silnik
: ZBIERA SIĘ I CUDNIE MRUCZY JAK KOTKA.....
5,0
Całokształt
ZA 30 TYŚ MOŻNA KUPIĆ UŻYWANE MK 4 W DOBRYM STANIE TECHNICZNYM,za którym wciąż oglądają się ludzie na drodze... ja mam czarną perłe i widzę jak patrzą jak jadę, nie że mnie to kręci bardziej dodaje skrzydeł:) ZA TO CO DAJE MK4 CZYLI MEGA WYGLĄD!!!FRAJDĘ Z JAZDY, KOMFORT, DOSKONAŁY SILNIK 2.0 CDTI wciąż nie widzę godnego konkurenta dla niego... wiem ... AUDI, BMW jest lepsze i bardziej komfortowe, ALE ZA JAKIE CENĘ I PIENIĄDZE ZOSTAWIANE W SERWISIE I W SALONIE:)
Wrażenia
5,0
Silnik
najlepszy diesel montowany w Fordzie, pewnie dlatego najlepszy że nie pochodzi od FORDA:)naprawdę wciąż jestem pod wrażeniem jak się zbiera. wystarczy lekko nacisnąć pedał gazu i mondeo wyskakuje do wyprzedzania mrucząc przy tym jak rasowy sportowiec. nigdy nie depczę go i nie żyłuję bo po prostu nie ma takiej potrzeby. seryjne 140 KM zupełnie wystarcza do dynamicznej jazdy ... moment obrotowy jak to w dieslu DOSKONAŁY!!! BARDZO ELASTYCZNY SILNIK, DO KABINY DOCHODZĄ TYLKO PRZYJEMNE POMRUKI- ZASŁUGA COMMONRAIL.
5,0
Skrzynia biegów
żadnych uwag, biegi wchodzą bardzo lekko, 6-cio stopniowa skrzynia biegów doskonale zestrojona do silnika.. na 6 biegu po prostu płynie po autostradzie i przyjemnie wyprzedza bez zbędnego manewrowania lewarkiem do zmiany biegów
5,0
Układ jezdny
tutaj ogromny plus dla FORDA, auto trzyma się drogi jedzie jak po szynach w porównaniu do Vectry C czy Passata, jeździłem jeszcze nówką OCTAVIA z dieslem 2.0 w porównaniu do 6 letniego Mondeo, Skoda to zwykła taczka. jazda moim mondeo to sama przyjemność myślę że to głównie zasługa silnika 2.0 CDTI, który o niebo przewyższa 1.8, i może dlatego jest tak dobry, że nie wyprodukował go FORD:).... tutaj szacun, że skorzystali ze sprawdzonego silnika innego koncernu
Komfort
5,0
Widoczność
ŻADNYCH UWAG, DO PRZODU DOSKONALE DO TYŁU BEZ ZARZUTU, NIC DODAĆ NIC UJĄĆ; W LUSTERKACH WIDOCZNOŚĆ DOSKONAŁA, DUŻY PLUS ZA SAMO ŚCIEMNIAJCE SIĘ LUSTERKA!!!!
5,0
Ergonomia
SIEDZENIA WYGODNE, fotel kierowcy regulowany elektrycznie, ale tylko góra/dół głębiej/płycej, co jest pomocne szczególnie gdy jedziemy pod górkę albo w dół, przód tył ręcznie oparcie ręcznie; wszystkie przyciski na miejscu, radio intuicyjne, kierownica wielofunkcyjna, radio, komputer, tempomat w kierownicy sterowane; NAJWIĘKSZA ZALETA: ODBIERANIE TELEFONU PRZEZ BLUETOOTH!!!! NACISKAM ZIELONĄ SŁUCHAWKĘ NA KONSOLI I ROZMAWIAM, ROBI WRAŻENIE NA PASAŻERACH:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
BEZ ZARZUTU, KLIMA LATEM CHŁODZI, NAWIEW ZIMĄ SKUTECZNIE USUWA PARĘ
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
KAŻDY KTO WSIADA JEST POD WRAŻENIEM!!! Z TYŁU JAK W PRAWDZIWEJ LIMUZYNIE, BAGAŻNIK JAK W VANIE!!! przecież to jest samochód klasy audi A4 a tam jak wsiadam dostaję klaustrofobii, tutaj wsiadam i czuje przestrzeń, co daje duże poczucie bezpieczeństwa i komfortu.........
5,0
Wyciszenie
bardzo cicho..... tylko przyjemne mruczenie silnika, a przy wyższych prędkościach powietrze na lusterkach słychać przy 160 słucham sobie radia i w ogóle nie czuję prędkości, tym bardzie że można ją osiąnąć bez trudu w minimalnym czasie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na tak ciężki samochód jest wciąż pod wrażeniem, po mieście ok 7 w trasie mniej..... wszystko zależy jak ciężką masz nogę:).........
5,0
Stosunek jakość/cena
TO CO PISAŁEM WYŻEJ ZA TĘ CENĘ NIE DOSTANĘ INNEGO SAMOCHODU, KTÓRY DAJE TYLE FRAJDY Z JAZDY I TE KSZTAŁTY JAK KSZTAŁTNA MŁODA KOBIETA.....JEST PO PROSTU DOSKONAŁY.....
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory na szczęście nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic się nie dzieje.. wymieniam oleje filtry, klocki tarcze i wszędzie dojeżdżam na czas... WYMIANA PASKA ROZRZĄDU PO 200.000 KM WEDŁUG PRODUCENTA!!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]