Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

Z Anglii, 11 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Cóż tu dużo pisać, zdecydowanie najlepsze auto w swojej klasie. Mnóstwo przestrzeni, dobra ekonomia i wyciszenie. Do tego świetny wygląd zewnętrzny i rewelacyjne prowadzenie. Do tego wyposażenie wersji Ghia jest wyborne.Nawigacja połączona ze świetnym systemem głośnikowym nadają autu wyjątkowy charakter. Przed zakupem mondeo zastanawiałem się nad zakupem BMW 530d rocznik 2004-2005 i prawdę powiedziawszy nie żałuję wyboru. Gdyby nie drobne niedoskonałości, o których już pisałem, mondeo mogłoby spokojnie pretendować do tej samej klasy co BMW serii 5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzednie moje auto to mondeo MK3 w wersji 2.0 TDCI 130KM pracowalo w porownaniu z tym jak traktor. Owszem dzwiek motoru jest dosc twardy, ale mnie osobiscie bardzo to odpowiada.Dodatkowo wyciszenie silnika jest rewelacyjne w porownaniu z poprzednikiem. Poprzednie auto mialem z boxem podnoszacym moc i moment, ale stwierdzilem, ze do tego auta jest to wyczajnie zbedne.Mocy jest wystarczajaco i w razie czego jest mozliwosc bardzo sprawnego przyspieszenia. Zuzycie paliwa kszaltuje sie na poziomie okolo 6-6.2l(5.5-5.7 komputer) przy mojej autostradowej jezdzie, a zatem jest co najmniej zadowalajace.
4,0
Skrzynia biegów
Znaczna poprawa w stosunku do poprzednika,ale 1 i 2 bieg wchodza z dosc duzym oporem. Natomiast praca sprzegla jest rewelacyjna. Biegi przelacza sie bardzo miekko i plynnie.
5,0
Układ jezdny
Tu jest zdecydowanie najlepiej ze wszystkich aut w swojej klasie.To auto rewelacyjnie trzyma sie drogi i zawsze neutralnie pokonuje wszelkie zakrety. Z pewnoscia jest to tez zasluga opon 235/45 R17. Zawieszenie jest zestrojone odrobine bardziej miekko niz w MK3 i dzieki temu mniej nierownosci odczuwa sie na ciele. Wsiadajac do tego auta nie ma sie ochoty z niego wysiadac.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu moglo by byc odrobine lepiej. Niestety widocznosc z tylu jest niewystarczajaca. Ale nie jest to przeciez auto przeznaczone do jazdy w zatloczonych miastach tylko do pokonywania dlugich odleglosci po autostradach( na te warunki widocznosc jest w zupelnosci wystarczajaca).
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie byc powinno. Mozna sie oczywiscie przyczepic do umiejscowienia niektorych elementow (np. gniazdko zapalniczki),ale nie wplywa to na ogolna ocene 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto rozgrzewa sie dosc szybko i po wlaczeniu klimy czuje sie dosc szybko chlod. Ogolnie jest dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest mnostwo i nawet bardzo wysokie osoby beda siedziec wygodnie. Auto nieznacznie wieksze od swojego poprzednika.
4,0
Wyciszenie
Znaczna poprawa w wyciszeniu z przodu,silnika prawie nie słychać. Ale z tylu jak w każdym fordzie wyciszenie jest słabe. Mozna powiedziec, ze projektantom skonczyly sie pomysly w momencie gdy zaczynaja sie tylne siedzenia. Gdyby poprawic ten element auto mogloby spokojnie pretendowac o klase wyzej. Choc i tak w porownaniu z poprzednikiem jest znaczna poprawa zwlaszcza w wyciszeniu drzwi(zastosowano podwojne uszczelki).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mogę się do tego elementu również przyczepić. Pali tyle ile powinno na tak duże i wygodne auto, ale odrobinę więcej niż poprzednik MK3 (około 0.5l),dlatego tylko 4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno kupić auto tak dobrze wyposażone za tak niska cenę u któregokolwiek z konkurentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem jeszcze problemów po przejechaniu ponad 2k km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również bez problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Hatchback