Cóż tu dużo pisać, zdecydowanie najlepsze auto w swojej klasie. Mnóstwo przestrzeni, dobra ekonomia i wyciszenie. Do tego świetny wygląd zewnętrzny i rewelacyjne prowadzenie. Do tego wyposażenie wersji Ghia jest wyborne.Nawigacja połączona ze świetnym systemem głośnikowym nadają autu wyjątkowy charakter.
Przed zakupem mondeo zastanawiałem się nad zakupem BMW 530d rocznik 2004-2005 i prawdę powiedziawszy nie żałuję wyboru. Gdyby nie drobne niedoskonałości, o których już pisałem, mondeo mogłoby spokojnie pretendować do tej samej klasy co BMW serii 5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzednie moje auto to mondeo MK3 w wersji 2.0 TDCI 130KM pracowalo w porownaniu z tym jak traktor.
Owszem dzwiek motoru jest dosc twardy, ale mnie osobiscie bardzo to odpowiada.Dodatkowo wyciszenie silnika jest rewelacyjne w porownaniu z poprzednikiem.
Poprzednie auto mialem z boxem podnoszacym moc i moment, ale stwierdzilem, ze do tego auta jest to wyczajnie zbedne.Mocy jest wystarczajaco i w razie czego jest mozliwosc bardzo sprawnego przyspieszenia. Zuzycie paliwa kszaltuje sie na poziomie okolo 6-6.2l(5.5-5.7 komputer) przy mojej autostradowej jezdzie, a zatem jest co najmniej zadowalajace.
4,0
Skrzynia biegów
Znaczna poprawa w stosunku do poprzednika,ale 1 i 2 bieg wchodza z dosc duzym oporem.
Natomiast praca sprzegla jest rewelacyjna. Biegi przelacza sie bardzo miekko i plynnie.
5,0
Układ jezdny
Tu jest zdecydowanie najlepiej ze wszystkich aut w swojej klasie.To auto rewelacyjnie trzyma sie drogi i zawsze neutralnie pokonuje wszelkie zakrety.
Z pewnoscia jest to tez zasluga opon 235/45 R17.
Zawieszenie jest zestrojone odrobine bardziej miekko niz w MK3 i dzieki temu mniej nierownosci odczuwa sie na ciele.
Wsiadajac do tego auta nie ma sie ochoty z niego wysiadac.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu moglo by byc odrobine lepiej. Niestety widocznosc z tylu jest niewystarczajaca.
Ale nie jest to przeciez auto przeznaczone do jazdy w zatloczonych miastach tylko do pokonywania dlugich odleglosci po autostradach( na te warunki widocznosc jest w zupelnosci wystarczajaca).
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie byc powinno.
Mozna sie oczywiscie przyczepic do umiejscowienia niektorych elementow (np. gniazdko zapalniczki),ale nie wplywa to na ogolna ocene 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto rozgrzewa sie dosc szybko i po wlaczeniu klimy czuje sie dosc szybko chlod. Ogolnie jest dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest mnostwo i nawet bardzo wysokie osoby beda siedziec wygodnie.
Auto nieznacznie wieksze od swojego poprzednika.
4,0
Wyciszenie
Znaczna poprawa w wyciszeniu z przodu,silnika prawie nie słychać. Ale z tylu jak w każdym fordzie wyciszenie jest słabe. Mozna powiedziec, ze projektantom skonczyly sie pomysly w momencie gdy zaczynaja sie tylne siedzenia.
Gdyby poprawic ten element auto mogloby spokojnie pretendowac o klase wyzej.
Choc i tak w porownaniu z poprzednikiem jest znaczna poprawa zwlaszcza w wyciszeniu drzwi(zastosowano podwojne uszczelki).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mogę się do tego elementu również przyczepić.
Pali tyle ile powinno na tak duże i wygodne auto, ale odrobinę więcej niż poprzednik MK3 (około 0.5l),dlatego tylko 4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno kupić auto tak dobrze wyposażone za tak niska cenę u któregokolwiek z konkurentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem jeszcze problemów po przejechaniu ponad 2k km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również bez problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]