Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

Misiorex, 15 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, zawieszenie, wygląd i wyposażenie wnętrza. Bardzo ciepły i estetycznie wykonany samochód, o spójniej bryle, bez zbędnych wodotrysków. Ma to co potrzeba. Sama frajda. Lubie ten samochód nadal i lubię nim jeździć. Jazda sprawia mi przyjemność a długie trasy nie męczą.
5,0
Całokształt
Ogólnie doskonale. Jeżeli będzie się tak dalej spisywał to auto godne polecenia. Zapewniam wszystkich niedowiarków Ford zrobił milowy krok ku doskonałości. Auto bardzo się podoba i wzbudza wiele pozytywnych emocji zarówno u mnie jak i u innych. Ciekawym rowiązaniem jest wskaźnik Convers+. Bardzo fajny gadżet, który zmienia styl wirezunku liczników.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie bez problemów. Jest dynamiczny chociaż na początku wydawał się odpowiedni do masy pojazdu. Po przejechaniu 20 tysięcy km wydaje się lekko za słaby. Przydałoby się te 2.2 TDCI 175 KM a może i więcej. Mimo to jest nie źle i nadal jestem zadowolony. Zauważyłem, że nie lubi krótkich tras. Wtedy zużycie paliwa jest doś pokaźne. Uwielbia długie przejaźdżki. W tym przypadku spalanie jest symboliczne dla tak dużego samochodu i o takiej pojemności silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze się zachowuje. Biegi wchodzą miękko chociaż po nagrzaniu sprawia wrażenie jakby czuło się włączane bieg. Szczególnie dotyczy to dwójki. Pozostałe nadal zachowują się bardzo płynnie i miękko. Skrzynia dobrze spasowana. Działa bardzo delikatnie i płynnie. Nie mam żadnych uwag.
5,0
Układ jezdny
Superowy. Naprawde zachowuje się wyśmienicie. Pokonywałem z dużą prędkością dość mocne i ostre zakrety, a on jedzie jak posznurku. Trudno go wyprowadzić z równowagi. Miękko i cicho, chociaż nie za miękko. Nie mam regulacji zawieszenia dlatego bazuje tylko na ustawieniu standardowym fabrycznym.
Komfort
4,0
Widoczność
Może do tyłu troszke słaba. Ale mnie to nie przeszkadza. Jeżdże busami, gdzie tylko lusterka muszą wystarczyć. Dlatego uważam, że jest spoko. Kwestia wyczucia auta i przyzwyczajenia do gabarytów pojazdu. Czujnik cofania w zupełności wystarczy. Zależy jak kto się czuje w takim samochodzie.
5,0
Ergonomia
Całkiem nieźle. Nawet powiem więcej wszystko jest tam gdzie powinno być. Nie musze zmieniać pozycji za kierownicą by coś włączyć lub wyłączyć. Tablica przyżądów dość przejrzysta i czytelna. Ogólnie super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. Z początku myślałem, że troche słabo ale po głębszym sprawdzeniu oceniam nba bardzo dobrze a nawet wyśmienicie. Nadmuchy w słupkach i pod siedzeniami sprawiają, że w całym samochodzie jest równomiernie rozprowadzane powietrze zarówno podczas nagrzewania jak i chłodzenia w lecie. Klima również daje radę całkiem spoko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O tu jest naprawde bosko. Nie jestem małych rozmiarów dltego na ten aspekt zwróciłem szczególna uwagę. Muszę powiedzieć konkurencja została daleko w tyle. Nie bedę wymieniał innych marek które testowałem zanim kupiłem Mondzia by nie robić im złej reklamy. Jednak w fordzie jest miejsca naprawde dużo i dlatego jest wygodny na krótkie i długie trasy zarówno dla kierocy jak i pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Na zimo troszke słychac silnik. Potem jak się nagrzeje cisza jak w benzynce. Prawie nic nie słychać tylko muzykę z radia nawet jak idzie cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codzienna jazda bez zarzutu. Spalanie na poziomie średnio 7 litrów. W trasie bardzo dobrze 5,9 l. Tylko to wypalanie filtra to zmora prawie 10 litrów. Mam wrażenie, że trendy proekologiczne chyba przesadziły bo jednak 10 l/100 km to nie jest mało. Koszt pierwszegoprzeglądu około 500 zł. Całkiem spoko można przeżyć. Innych kosztów nie było. Czyszczenie klimatyzacji i odgrzybianie to już moja fanaberia chyba 190 zł. plus wymiana filtra na nowy lepszy (węglowy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pewnie mogłoby być taniej. Zarówno ja jak i inni potencjalni kupcy nie pogniewaliby się na niższą cenę tego samochodu. Myśle jednak, że nie jest nadzbyt wygurowana a w stosunku do jakości przyzwoita. Chociaż jak wspomniałem wyżej nie pogniewałbym się jakby było taniej. Wszelkie upusty to tak naprawde fikcja, w którą jak się wprowadzi klienta to można wzbudzić zachwyt jak dużo utargowaliśmy. To są zabiegi stricte marketingowe. Podchodźmy do tego raczej chłodno.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic szczególnego. Troszke zaczeła trzeszczeć tapicerka. Nie moge zlokalizować gdzie. Nie jest to aż tak dokuczliwe. Dlatego też przeszedłem do porządku dziennego i nie zwracam na to uwagi. Najbardzie uaktywnia się na dużych nierównościach drogi. Nie warto sobie tym zaprzątać głowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak takich jak narazie. Pierwsz usterka dotyczyła kluczyka. Tracił pamięć nie włączał ani nie wyłaczał alarmu i drzwi. Szybko wymieniono na nowy. Problem przestał istnieć.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Hatchback