Karoseria
: Naprawdę dobrze spasowany samochód. Tylna klapa zamyka się prawie bezszelestnie.
4,0
Całokształt
Samochód jest fajny. Kto spodziewa się Lambo za stówkę ten się zawiedzie ale ten kto chce kupić solidnie wykonany, duży samochód na pewno bedzie zadowolony z Forda Mondeo. Chłopaki z Ford Polska mogli by moim zdaniem trochę ofertę odświezyć poprzez wprowadzenie jakiś limitowanych wersji. Pakiety Silver X i Gold X są fajne ale dla firm. Przeciętny Kowalski chciałby miec za tą stówkę samochód fajnie wyposażony z kilkoma gadżetami wyrózniający się z tłumu aut firmowych. W takim wypadku dziwi polityka \"łojenia\" za najdrobniejsze elementy wyposażenia np. za rolety drzwi tylnych (400 zł) czy radio Sony do wersji Titanium, gdyż takie dodatki powinny byc montowane jako standard. niemcy co jakiś czas wzbogacają ofertę oferując pakiety specjalne a unas jak widać do cywilizacji jeszcze daleko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskoczył mnie ten silnik, gdyż po odpaleniu wcale nie słychać że to diesel. Kultura pracy fenomenalna, zbiera się bardzo dobrze i ogólnie jestem zadowolony z zakupu. Jedynka trochę krótka ale pozostałe biegi wporządku. Ten samochód jest idealny na trasy w mieście to jednak żeźba przy 6 biegowej skrzyni - max 4 w ruchu miejskim.
4,0
Skrzynia biegów
Tak jak napisałem wyżej skrzynia biegów stworzona jest do jazdy na trasie. W jeździe autostradowej każda sobie poradzi ale na trasie szybkiego ruchu przy wyprzedzaniu fajna - samochód ma odejście praktycznie z każdego biegu.
5,0
Układ jezdny
Tutaj najmniej zastrzeżeń do Forda - jak dla mnie to jest wzór dla innych producentów jak przygotować zawieszenie aby dawało radość z jazdy. Tym samochodem człowiek nie boi się szybko jeździć. Jak to mówią \"bezpieczeństwo w cenie\". Hamulce bardzo skuteczne o czym miałem okazję się juz przekonać.
Komfort
4,0
Widoczność
W przypadku widoczności do przodu dobrze, do tyłu znacznie gorzej ale to wina wysoko uniesionego tyłu. Nie mam czujników parkowania i jakoś daje sobie radę parkując na lusterka (mają naprawdę dużą powierzchnię). Jak ktoś tu wcześniej napisał czujniki powinny byc w standarcie bo faktycznie za tą kasę to nie łaska.
4,0
Ergonomia
Z zewnątrz samochód został zaprojektowany ładnie (kinetic design), patrząc na najnowszego Avensisa czy Insygnię to mam wrażenie, że Ford zrobił bardzo dobra robotę. Jest parę aut które podobają mi się bardziej ale cena to juz inna bajka. W środku samochód jest przestronny i moim zdaniem poukładany. Wszystkie najwazniejsze przełaczniki są w zasięgu ręki, kto juz raz miał Forda ten zna rozkład. Jedynym słabym akcentem jest podłokietnik z przodu, który jest za krótki (brak mozliwości przesuwania) i podłokietnik z tyłu który w wersji Titanium nie posiada uchwytów na kubki !!? (dopiero od wersji Titanium X).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj daję 4 z duzym minusem. Dlaczego ? z jednej strony dodatkowy układ nagrzewania spisuje się rewelacyjnie, gdyz po uruchomieniu samochodu jest ciepło a z drugiej strony nawiewy tylne umieszczone w słupkach to ...... atrapy !. Klimatyzacja wydajna szybko schładza przestrzeń w obrębie kierowcy i pasazera ale znowu minusem są te atrapy z tyłu. Pasażerowie tylnych siedzeń (u mnie dzieci) potraktowani zostali znacznie gorzej niz kierowca i pasażer z przodu. Szkoda.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co tu duzo pisać - rewelacyjnie duzo przestrzeni dla kierowcy, pasażera i pasażerów tylnych siedzeń. Do tego dostajemy wielki jak stodoła bagaznik, który ma regularne kształty. To jest naprawdę duże auto, które nie udaje samochodu klasy D tylko nim jest !.
5,0
Wyciszenie
doskonałe. Silnika prawie nie słychać, przy jeździe z większymi prędkościami doskonałe audio firmy Sony sprawia, że nie słychać oporów powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie wiem jak z ekonomicznością bo samochód ma za mało kilometrów na liczniku, ale w trasie spalał 7 przy dynamicznej jeździe, miasto to około 8,5.
Jak dla mnie ok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wart tych pieniedzy to pewne. Wyposażenie standartowe wersji Titannium jest w porządku choć jak napisałem wyżej mogłoby byc trochę lepiej. Fajnie wyposazone Mondeo zaczyna się od wersji Titannium X lub Ghia X ale i cena tych modeli powoli zbliza się do innych ciekawych modeli konkurencyjnych firm (Mazda 6 z dieslem).
Teraz mi się przypomniało więc napiszę, że skuchą jest zastosowana tapicerka siedzeń - zwykły czarny materiał. W wersji Titanium przydałby się przynajmniej welur (wersja Titanium X ma alkantarę a Ghia X skórę).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie oceniam bo jeszcze nie wiem.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wiem jak będzie oby dobrze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]