Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

Misiek, 15 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jazdy, przestronne i eleganckie wnętrze. Dobrze pracujący i elestyczny silnik. Odrazu poczulem się milo w tym aucie i przypadl mi do gustu. Uwieżcie sprawdzalem wiele innych marek: Mazda6 Citroen C-5 i 6, VW Passat, Audi A-4, Honda Accord, Opel Vectra.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : zauważylem natomisat korozję ostatniego tlumika ukladu wydechowego
5,0
Całokształt
Wiem, że przejście z Lanosa na Mondeo to prawie metamorfoza. To auta z innej bajki. Mimo to nie popadam w samozachwyt, gdyż staram się chłodno ocenić nowy nabytek. Różnica jak dzieli te auta też nie jest bez znaczenia. Wykazując zdrowy rozsądek uważam że auto jest polecenia. Mam złe doświadczenia jeśli chodzi o konkurentów w tej klasie czyli Opla i Volkswagena. Zatem była to jedyna dobra opcja i nie żałuje. BARDZO POLECAM
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie wspaniale. Cichy i dynamiczny. Choć parę źróbków by się jeszcze przydało.
5,0
Skrzynia biegów
Nie widzę żadnych niedoskonałości. Pracuje wspaniale i delikatnie. Trochę zbyt krótka jedynka. Przy benzynowym silniku było troszkę lepiej. Kwestia przyzwyczajenia i już pomogło.
5,0
Układ jezdny
Doskonale. Niestety przy nierównościach naszych polskich dróg odnoszę wrażenie jakby czasami ściągało na tę stronę drogi po której występuje nierówność. To jest tylko moje wrażenie i proszę niczym się nie sugerować.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze tylko dlatego, że do tylu bez czujnika cofania byłoby raczej słabo. Dość wysoka linia tylnej szyby dlatego tak jest. Lecz coś kosztem czegoś. Bagażnika za to jest przyzwoitych wymiarów. Spoko da się z tym jeździć.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Sterowanie w kierownicy bardzo dobre i przejrzyste. Łatwy do opanowania i poznania wszystkich funkcji i przycisków. Wysokie zadowolenie z dostępności przycisków oraz obslugi innych urządzeń w kabinie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie oraz klimatyzacja jest dość wydajna. W zimie bardzo mile ciepełko. W lecie znakomita klimatyzacja. Dużo dają nawiewy w słupkach i pod siedzeniami. W całej kabinie jest jednakowa temperatura dlatego przewietrzanie kabiny jest bardzo dobre.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu skłaniałbym się nawet w kierunku klasy premium. Jest na prawdę przestrzennie i swobodnie. Siedzenia szerokie i wygodne. Luz a przy tym ergonomia doskonała. Mazda6 jest na tej samem płycie podlogowej co Ford mimo to nie oferuje tak dużej przestrzeni wewnątrz co Mondeo. W tej klasie to perfekcja.
5,0
Wyciszenie
Wewnątrz bardzo cicho. Nawet przy uruchomieniu zimnego silnika tylko nieznacznie słychać klepanie. Jak się nagrzeje to już tylko bajka. Trzeba uważać aby nie zasnąć bo tak jest cicho. Żadnych stuków, szumów czy też świstów powietrza nie słychać. Bardzo fajnie. Naprawdę aż milo tym samochodem jeździć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początku sugerowałem się wartościami fabrycznymi. Szybko jednak stwierdziłem, że są chyba nie do szacowane. Mimo to uważam, że spalanie jest bardzo przyzwoite i zadowalające. Minimum to 5,8 maksimum 7,4 średnio 68 - 7,0 litra na 100km, nawet w mieście. Rewelacja. Klima też troszkę podnosi zużycie. Nie na tyle jednak by robić z tego tragedie - 7,8 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie jaką zapłaciłem uważam, że super. Wersja Titanium jest dość bogata a przy tym dostałem wiele dodatków \"gratis\". Koszt poniżej 90 tyś z silnikiem diesla 2.0 i 140 koników to dobra cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zaprzątające głowę pierdoły. Do niektórych się przyzwyczaiłem. Troszkę mnie niepokoi gromadzenie się wody w klapie bagażnika i dziwne miejsce jest wypływania po podniesieniu. Z cala pewnością nie są to otwory technologiczne co powoduje że wlewa się do
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powiem krótko. Na razie brak i oby tak dalej. Jeżeli się tak będzie nadal spisywał to naprawdę super autko.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Hatchback