Karoseria
: prawie capri,to byłby wózek,ford zrobił piękną karoserię i spieprzył detale, i wstawił silniki bez ikry, pasat, toyota, mazda, czy skoda zrobiły to lepiej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: więcej nie kupię samochodu z takim lakierem
Silnik
: auto o sportowych predyspozycjach musi mieć kopyto nawet disel z automatemj
Inne
: serwis forda zwłaszcza w dużych miastach ma gdzieś klientów indywidualnych
4,0
Całokształt
niezły wózek znakomite zawieszenie i słaby silnik 130 koni na ponad 1,5 tony inni się z tym uporali, brak skrzyni typu DSG wykończenie i jakość materiałów zwłaszcza w topowych wersjach pozostawia jeszcze do życzenia
Wrażenia
3,0
Silnik
za słaby dla tego samochodu, 180km to minimum,to prawda silnik jest elastyczny,brak mu siły do wyrażnego przyspieszania już od150km/godz
4,0
Skrzynia biegów
mam 6 stopniowy automat przerzuca bez zarzutu auto tak naprawdę przyspiesz dopiero od 3 1i2 są za ciasno zestopniowane, przy manualnym trybie zawsze ruszam z 2 przydałby się dsg
5,0
Układ jezdny
bajka dla tej klasy aut
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu nie jest rewelacyjna wbrew pozorom martwa strefa jest dość duża
5,0
Ergonomia
bez zarzutu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawiewy w słupkach,pomysł dobry ale skuteczność fatalna, bywa że dmucha z przodu zimne z tyłu ciepłe normuje się po 10 minutach , serwis nie umiał się z tym uporać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jestem niepełnosprawnym inie mam problemu z wygodnym siedzeniem za kierownicą
3,0
Wyciszenie
wersja tytanium, a taką posiadam 1 rok całkiem nieżle, po 2 latach mam zastrzeżenia, kiedyś przy 130 rozmawiałem normalnie teraz muszę głośno muwić, auto nie brało udziału w kolizji
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 TDCI lubi obroty pod warunkiem, że silnik jest rozgrzany w mieście pali nawet 10l zwłaszcza gdy się wjedzie w korek z nie rozgrzanym silnikiem, ale prawdą jest też że przy pełnym obciążeniu przy rozgrzanym silniku mimo,że to automat na trasie warszawa - Świnoujście spalił 5,6/100 przy prędkości do 120km/godz
4,0
Stosunek jakość/cena
tylko toyota daje więcej za przybliżoną cenę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uchwyt na napoje powinien być zamykamy, spryskiwacze, chlapią po dachu na tylną szybę, chłodzony schowek to bzdura,, pręt do podtrzymywania przedniej klapy po otwarciu wstyd w aucie za ponad 100 tys zł, lakier o kant dupy , podatny na uszkodzenia odbijające w szbie chromowane nawiewy drażnią
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
problemy z klimatyzacją, po 40 tyś wymiana pompy układu wspomagania, problemy z przednimi elektrycznie sterowanymi fotelami,
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW
[l/100km]