Przeniesienie napędu
: Moim zdaniem zbyt słabe koło dwumasowe do tego samochodu.
5,0
Całokształt
Posiadam samochód już 12- ty rok, kupiłem go w salonie. Jest to trzeci samochód dlatego taki przebieg. Opiszę bez bajerowania i na chłodno. Samochód jest jeszcze ładny i olbrzymi - miejsca starczy nawet rosłym użytkownikom. Ma wszystko co potrzebne ( automatyczne światła , wycieraczki , ogromny bagażnik , grzana przednia szyba z systemem odparowania , regulacja podświetlenia kokpitu itp.) i nie ma wszystkiego co zbędne (czujniki ciśnienia , filtr DPF). Samochód idealny na trasy -pali załadowany pod sufit z czterema dorosłymi 6,3 litra (kilka razy Makarska w Chorwacji) 140 km/h.W mieście 7,3do 8,5 w zależności od umiejętności kierowcy)
Teraz po kolei. Silnik głośny , słabo wyciszona przegroda silnika. Dwa razy wymieniłem sprzęgło z dwumasem . Duża turbodziura-trzeba się jej nauczyć ale jest to wada. Rozwarstwia się co 4-5 lat króciec termostatu - bez względu czy jest oryginalny czy podróbka i kapie na rozrusznik. Silnik kapitalnie się tuninguje (żeliwny) na 160 kM i jest to bajka, ciągnie niemiłosiernie. Zawieszenie to mistrzostwo świata-opisują to wszystkie fachowe magazyny, niezniszczalne. Widoczność dobra ,lusterka spore. Wentylacja i ogrzewanie znakomite. Jeśli ktoś pisze inaczej to kłamie. Przestrzeń dla pasażerów ogromna. Siedzenia niewygodne w wersji Trend. Mikroskopijny schowek przed pasażerem(wstyd) , brak uchwytów na kubki , te w tunelu między pasażerami to porażka. Skrzynia biegów 6 biegowa zestrojona na autostrady , źle ustawiona na miasto i kręte górskie drogi (za krótka trójka). Jedynka i dwójka ciężko wchodzą za sprawą bardzo krótkiej dźwigni zmiany biegów. Hamulce są trwałe i nieprawdopodobnie skuteczne (chyba za bardzo). Ergonomia taka sobie. wyciszenie- słychać silnik na niskich biegach. Po wyciszeniu drzwi olbrzymia poprawa, polecam bo to proste do wykonania i tanie. Przy okazji proponuję wymienić głośniki (katastrofa). Ceny części bardzo przyzwoite, ale poza dwumasem i króćcem termostatu kompletnie nic się nie psuje. Karoseria i podwozie (po 11 latach) bez najmniejszych uwag , ale auto garażowane) i myte z soli po zimie. Auto reprezentacyjne na dłuższe trasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cztery gwiazdki za osprzęt -koło dwumasowe i króciec termostatu a także hałaśliwość na niskich biegach.
5,0
Skrzynia biegów
Daję max bo tego auta nie kupuje się do miasta a na trasie to bajka.
5,0
Układ jezdny
Trwały , mocny , solidny - przyklejony do asfaltu. Wchodzisz w zakręty pewnie , bez strachu. Ogromny rozstaw osi - trzeba uważać na zjazdach w dół z drogi-raz się zawiesiłem.
5,0
Karoseria
Szukałem rdzy na nadkolach-zero, na progach-zero.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto wielkie więc i widoczność musi być mniejsza.
4,0
Ergonomia
Mogło być lepiej ale i mogło być gorzej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzorowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Potwór dla koszykarzy.
4,0
Wyciszenie
Warto wyciszyć ten samochód bo daje to kolosalne efekty a wiele nie kosztuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]