Silnik
: Koszty utrzymania i sprawność silnika pozytywnie mnie zaskoczyły.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: korozja tłumika
Układ elektryczny
: żarówki H7 szybko padają (5 kompletów w 2 lata)
4,0
Całokształt
Polecam,
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny stworzony do jazdy w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka"1" w mieście średnio się sprawdza, ale generalnie trzeba się przyzwyczaić i wyczuć.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się w zakrętach, na śliskiej nawierzchni przy dobrych oponach też sobie dobrze radzi.
Komfort
4,0
Widoczność
ok
5,0
Ergonomia
ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewana szyba pomaga zwłaszcza zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Swobodnie i wygodnie można zająć pozycję za kierownicą bez uciążliwości dla pasażerów siedzących z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Z czasem użytkowania skrzypią plastiki i fotel kierowcy na wybojach...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto (Mondeo HB MK4 1.8 TDCI 125km 2010r.) w trasie na zbiorniku paliwa przejedzie ok 1300 km, natomiast na wzbogaconym paliwie (np. Orlen Verva) zasięg zwiększa się do ponad 1500 km (przy przepisowej jeździe). Średnie spalanie z 2 lat użytkowania auta i przejechaniu w tym czasie ponad 80000 km wyszło w moim przypadku 5,4 l/100 km. W mieście zimą bywało, że spalał 7-8l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena odpowiada jakości tego pojazdu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy zakupie auta i przebiegu 140000 km musiałem wymienić tłumik, który był już skorodowany... Trochę za szybko jak na 4 letnie auto. Wymiana żarówki dla laika będzie uciążliwa, w ciągu roku potrafią się spalić 3-4 komplety H7 a niestety trzeba wyjmować cały reflektor to tej wymiany.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, co mnie cieszy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]