Zawieszenie
: Pewne trzymanie w zakretach a jednocześnie dobre tłumienie nierówności.
4,0
Całokształt
Auto oceniam na 4+. Jest duże, wygodne, komfortowe dobrze się prowadzi koszty utrzymania są niewielkie. Jedyny minus to słaba jakość wykonania szczególnie w środku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik może i ma niską kulturę pracy ale nie posiada dpf-a jest oszczędny i tani w eksploatacji no może poza rozrządem bo koszt wymiany ok 2000zł na szczęście co 200tyś jedyny mankament to troche zbyt niska moc 125KM jak na tą masę jednak chip na 150KM i 400Nm załatwia sprawę
4,0
Skrzynia biegów
Wersja 5 biegowa. Pracuje precyzyjnie z lekkim oporem, jest dobrze zestopniowana jedyny mały minus za dość duży skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
Jeden z lepiej prowadzących się samochodów w swojej klasie. Idealny kompromis pomiędzy komfortem jazdy na dziurawej drodze a pewnym prowadzeniem i dobrym trzymaniem w zakrętach do tego zawieszenie okazuje się dość trwałe.
Komfort
3,0
Widoczność
Dosyć szerokie słupki zarówno A jak i C ograniczają widoczność do tego mocno pochylona tylna szyba w wersji hatchback więc czujniki parkowania to podstawa.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć zarówno czytelność zegarów, komputera pokładowego czy obsługa radia i innych urządzeń nie budzi zastrzeżeń, wszystko w zasięgu reki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie widziałem chyba mondeo mk4 bez dwustefowej klimatyzacji w dodatku pracuje ona bardzo sprawnie, wentylator nie jest zbyt głośny zimą ciepłe powietrze po ok 3-4 km jak na diesla chyba bez tragedii.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkością wnętrza ustępuję chyba tylko superbowi chociaż nie wiem czy w mondeo nie jest szerzej. Miejsca na nogi i głowy jest bardzo dużo śmiało można podróżować w 5 osób (sprawdzone na tracie ponad 2tyś km)
3,0
Wyciszenie
No dobra żeby nie było tak kolorowo tu ford mógł się bardziej postarać silnik słychać dość dobrze (nie mówiąc już o zimowych startach) a i powyżej 140 w kabinie zaczyna nieźle szumieć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części (poza rozrządem) dużo dobrej jakości zamienników pozytywnie zaskakuje również serwis pogwarancyjny (motorcraft serwis) ok 350zł za przegląd z wymianą oleju i filtrów to chyba niezbyt dużo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mondeo nie należy do najdroższych aut na rynku nie mówiąc już o autach używanych niestety jakość szczególnie wykończenia wnętrza też nie jest najwyższa więc wszystko się zgadza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez te 3 lata i niecałe 100 tyś ani razu nie zawiodło zdarzały się oczywiście jakieś drobne usterki typu nieszczelność układu klimatyzacji, wymiana regulatora napięcia ale nie ma auta które się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]