Inne
: Komfort i jakość wykończenia - porównywalne do volvo s40 z 2003r, a dużo lepsze niż mondeo MK3.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: zamarzający zamek drzwii, przycisk sterowania na kierownicy
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony, auto nie przysparza problemów, podczas kilku tras po kilka tyś. km - bezawaryjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na początku problemem jest brak mocy w zakresie do 2000 obr., ale z czasem można się nauczyć jeździć dynamicznie. Ogólnie do sprawnego poruszania się po drogach nawet z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem moc jest wystarczająca, ale chip tuning do 150KM i 360Nm powoduje dużo lepsze wrażenia z jazdy - polecam.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie OK, choć skoki biegów mogłyby być krótsze.
4,0
Układ jezdny
Dla mnie, w porównaniu do np. Mondeo MK3 poprzedniej generacji jest trochę za miękko. Owszem, komfort jest lepszy niż w MK3, ale autem lekko buja przy bardziej dynamicznej jeździe nawet mimo kół 17\" z oponami o profilu 45. W MK3 nawet na oponach 16\" wrażenia lepsze, choć to twardość kwestia sporna na naszych polskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, ale nie rewelacyjnie. Z przodu trzeba wziąć pod uwagę słupki przedniej szyby - czasem trzeba się wychylić. Z tyłu przydałyby się czujniki parkowania-auto jest długie.
4,0
Ergonomia
Niby OK, dostęp do wszystkich przełączników jest raczej bezproblemowy, ale już obsługa nie do końca. Za blisko środka drzwi umieszczone są przyciski sterowania szybami, schowek na okulary \"plastikowy\" - po włożeniu okularów zaczyna \"brzęczeć\". Trzeszczy fotel kierowcy i na dziurach konsola środkowa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klima dwustrefowa działa OK. Przy tym silniku dość długo się nagrzewa (przy mrozach kilkustopniowych lub więcej np. przy -15 stopniach przy jeździe drogą szybkiego ruchu do 80km/h ciężko zagrzać, trzeba jechać szybciej).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu jest rewelacja. Mondeo MK4 jest wielkim autem i to widać też w środku. Bardzo dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Bagażnik również pojemny i ustawny. W hatchbacku plusem jest wielkość otworu bagażnika - można przewieźć wielkogabarytowe przedmioty (po złożeniu tylnych oparć foteli rower demontażu kół).
4,0
Wyciszenie
W mieście słychać silnik, ale nie jest to drażniący dźwięk, natomiast na trasie (czyli przy stałych prędkościach, a także wyższych) można się odprężyć-jest komfortowo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z fabryczną mocą 125KM spalanie od 5,6l na trasie ponad 1000km z prędkościami 130-150km/h (3 osoby+pełny bagażnik) do 6,7l średnio w mieście/trasa (70%/30%).
Po chip tuningu z mocą 150KM spalanie na trasie 5,4l, średnia w mieście/trasa 6,4l, czyli trochę mniej. Trasa z włączoną klimą i światłami mijania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem z firmy z przebiegiem ponad 200tyś. km z wymienionymi najważniejszymi elementami (koło dwumasowe i sprzęgło, turbo) w cenie adekwatnej do przebiegu. Moja ocena tej kategorii przy uwzględnieniu kupna używanego auta - doskonale.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto zakupiłem 2 letnie używane wcześniej w firmie. Raczej OK, choć czasem nie działa przycisk komputera pokładowego (przewijanie menu w górę-w dół działa zawsze), przy mrozach czasem zamarza zamek drzwi kierowcy i trzeba otwierać od zewnątrz...radio CD zaczyna szwankować przy płytach nagrywanych audio.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic poważnego, normalna wymiana części na bieżąco (koło dwumasowe i sprzęgło po 180tyś km), ostatnio drążki kierownicze
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]