Przeniesienie napędu
: Dwumas zdaje się wyczułem. Nie można zmuszać go do przenoszenia zbyt niskich obrotów. Wtedy drgania są najbardziej niszczące. 2tys. obr/min. to optimum do jazdy.
5,0
Całokształt
To mój trzeci post na autocentrum.pl. Po wspólnych 97tys. km uważam, że zdołałem poznać auto bardzo dobrze. Miłość zrodziła się w bólu. Ale bardzo je lubię i jeździ mi się nim super. Dla rodziny i w pojedynkę jest idealne. Pakowne, praktyczne, żwawe, bezpieczne. A usterki zdarzają się w każdym aucie. Mam nadzieję, że moje opinie będą przydatne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po prawie 100tys. km nadal twierdzę, że silnik dobrze radzi sobie z autem. Czasami słychać charakterystyczne zaklekotanie diesla, ale ma to od nowości. Kiedy uwolniłem się od serwisu - robię wymianę oleju i filtrów co 10tys.km
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka bardzo krótka i zrywna. Reszta przełożeń dość długa. Po mieście w zasadzie wystarczają 4 biegi (skrzynia \"piątka\"). Należy jeździć w okolicach 2tys. obr/min. Poniżej dobija się koło dwumasowe, które jest tutaj czułe.
5,0
Układ jezdny
Nie ma równych
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu czujnik + kamera są nieocenione. Coś za coś. Gabaryt auta musi być czymś okupiony.
4,0
Ergonomia
Troszkę zaczęły już skrzeczeć plastiki, ale nie ma tragedii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, choć silniczki sterowania klimatronikiem zaczęły być słyszalne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i komfortu.
4,0
Wyciszenie
Jest ok. Nie powiem doskonale, ale spełnia moje oczekiwania jako kierowcy w 100%.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę wielkość auta - zużycie jest bardzo przyzwoite. Nie jest zbyt paliwożerny. W trasie, jeśli starczy cierpliwości - rekordowo spalam 5,3l/100km. Normalna trasa: 6 - 6,5l/100km. Dynamiczna trasa: 7 - 7,5l/100km. Normalne miasto: 7,2 - 7,8l/100km. Dynamiczne miasto: 8 - 8,5l/100km. Ceny napraw i części są przyzwoite, pod warunkiem, że nie płacimy za znaczek forda w serwisie, a za porządną część. Przydaje się troszkę wiedzy na ten temat. Na przykład: Ford za jeden 20W chiński głośnik do przednich drzwi zażyczył sobie 500zł. Za tę samą cenę kupiłem komplet markowych głośników do przodu, ze zwrotnicami i profesjonalnymi matami wyciszającymi. Teraz TO GRA !!! Ewenement: tylne klocki ham. zużywają się szybciej, niż przednie! Tutaj zgłupiałem, ale \"ten typ tak ma\". Ważne: Klocki ham. Forda to nieporozumienie. Dla mnie istnieje tylko ATE. Ogromna dostępność części zamiennych w sieci to rzecz piękna. Jest ich dużo i są tanie. Silniki, zawieszenia, skrzynie, po prostu wszystko. Dlatego właśnie zatrzymam to auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że ok. Trochę niedoróbek, ale kosztowało w końcu 70, a nie 300 tysięcy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypiące się głośniki i klakson w 3-letnim aucie jest troszkę żenujące. Dolne listwo-uszczelki drzwiowe, mocowane są do progu bardzo wątłymi kołkami. Mocniejsze szturchnięcie nogą to pewne złamanie kołka. Kierownica po niecałych 100tys.km wygląda na bardzo zużytą, dlatego mam zamiar ją obszyć. Sreberko na gałce zmiany biegów złuszczyło się przy ok. 70 tys.km
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło dwumasowe = zmora. O silnik staram się bardzo dbać - mam nadzieję, że dlatego nie daje o sobie znać. Zaskakuje mnie trwałość zawieszenia. Jeżdżę dużo i dostało ono już sporo \"strzałów\". Ale luzów ZERO.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]