Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

RAMIREZ , 14 lat temu
Silnik 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : zaskoczyło mnie ze za taka kwotę mogę mieć piękny samochód bardzo dobrze wyposażony w tej klasie. Wielkość samochodu można porównać z Audi A6. Jest największy w swojej klasie !!
4,0
Całokształt
Kupiłem go bo jest piękny .Samochód naprawdę robi wrażenie na drodze. W środku troszkę za dużo plastików udających aluminium no ale .... Obawiałem się troszkę że to ford... jeździłem kilkoma innymi samochodami lecz stosunek cena - jakość jest najlepsza. za samochód z silnikiem diesla z bogatym wyposażeniem alarmem w tej klasie zapłacić 76 tys zł w trakcie roku ( nie na wyprzedaży rocznika) to uważam ze przyzwoicie. Samochód posiada kilka niedoróbek o których pisałem ale gdybym chciał znaleźć wszystko to pięknie poskładane musiałbym wydać na samochód powyżej 100 tys. dziwią mnie osoby które kupują samochód za niecałe 80 tys i narzekają na jakość plastików niedoróbki itp tak jakby przed zakupem tego nie widziały przecież nikt w salonie nie zakrywa tych mankamentów !! Decyduje się na samochód ze wszystkimi konsekwencjami .
Wrażenia
4,0
Silnik
SILNIK PRACUJE RÓWNO I W MIARĘ CICHO. DENERWUJĄCE JEST TROSZKĘ PRZENOSZENIE WIBRACJI NA KAROSERIE SAMOCHODU PODCZAS JAZDY W PRZEDZIALE 1200-1800r\min. U KONKURENCJI JEST ZNACZNIE LEPIEJ (NIE CZUJEMY ŻADNYCH WIBRACJI) SILNIK BARDZO DYNAMICZNY ALE DOPIERO PO PRZEKROCZENIU 2000r\min. MW PRZEDZIALE 1000-2000 r\min BARDZO DUŻO TURBO DZIURA!! SILNIK BARDZO DŁUUUUUUUGO SIĘ NAGRZEWA PRZY -5* POTRAFI DOPIERO PO 15 KM ZŁAPAĆ TEMPERATURĘ (CHOĆ CZASEM BYWA ZE W OGÓLE JEJ NIE ZŁAPIE) I TRZEBA JECHAĆ SAMOCHODEM Z SILNIKIEM NAGRZANYM DO 70 ST.C WIZYTA W SERWISIE WYMIANA TERMOSTATU I DALEJ TAK SAMO ;D
4,0
Skrzynia biegów
SKRZYNIA BIEGÓW BARDZO DOBRZE PRACUJE. JEDYNE PROBLEMY Z TOPORNYM WCHODZENIEM BIEGÓW SĄ PODCZAS DUŻYCH MROZÓW(CIĘŻKO JEST WTEDY WŁĄCZYĆ BIEG 2) NAJWIĘKSZĄ BOLĄCZKĄ TEGO SAMOCHODU JEST ZE STOPNIOWANIE SKRZYNI BIEGÓW !!! BIEG 1 ORAZ 2 SA PO PROSTU ZBYT KRÓTKIE!! SAMOCHÓD ROBI SIĘ PRZEZ TO MAŁO DYNAMICZNY. SKOK DŹWIGNI MÓGŁBY BYĆ NIECO MNIEJSZY CO ZŁAGODZIŁO BY TO CIĄGLE MACHANIE LEWARKIEM. MAM WERSJĘ 6 BIEGOWĄ CO SPRAWDZA SIĘ BARDZO DOBRZE NA TRASIE ALE TYLKO NA TRASIE BO DO UŻYTKU W MIEŚCIE TO TRAGEDIA(BARDZO KRÓTKIE PRZEŁOŻENIA)!!
5,0
Układ jezdny
BARDZO DOBRZE SIĘ PROWADZI ŻADNYCH WYCHYLEŃ NA ZAKRĘTACH ACZKOLWIEK COŚ ZA COŚ. MAMY SAMOCHÓD Z ZAWIESZENIEM ZESTROJONYM DOŚĆ SZTYWNO NA CZYM TRACI KOMFORT PODRÓŻOWANIA PO NIERÓWNOŚCIACH. TO OGROMNY SAMOCHÓD STAD PROWADZENIE GO JEST WYŚMIENITE I WYPROWADZIĆ GO Z TORU JAZDY JEST TRUDNO LECZ GDY TO NASTĄPI TO ŻADNE SYSTEMY NAM NIE POMOGĄ BO AUTO JEST ZA DUŻE NA JAKIEKOLWIEK PRÓBY KONTROWANIA. ESP DZIAŁA POPRAWNIE ACZKOLWIEK BEZ REWELACJI! POPRZECZNE NIERÓWNOŚCI ZNOSI BARDZO DOBRZE PRZEZ BARDZO DUŻY ROZSTAW OSI.
Komfort
5,0
Widoczność
TO OGROMNY SAMOCHÓD I WIDOCZNOŚĆ JEST TAKA JAKA MOŻE BYĆ W TAKIM SAMOCHODZIE. DZIWI MNIE ZE W PODSTAWIE FORD NIE MONTUJE CZUJNIKÓW COFANIA TYLKO KAŻE SOBIE PŁACIĆ ZA NIE 1200ZŁ:(. LUSTERKA BARDZO DUŻE CO UŁATWIA MANEWRY NA PARKINGU.
3,0
Ergonomia
TUTAJ FORD SIĘ NIE PODPISAŁ !!! WYŚWIETLACZ W KOMPUTERZE POKŁADOWYM BARDZO UBOGI JEŚLI CHODZI O INFORMACJE WYŚWIETLANE, KONKURENCJA POD TYM WZGLĘDEM WYPADA ZNACZNIE LEPIEJ NP. FIAT BRAVO CZY SKODA OCTAVIA(JEST MIEJSCE NA DESCE Z RACJI WIELKOŚCI SAMOCHODU I MOŻNA BYŁO ZAWRZEĆ WIĘCEJ INFORMACJI WYŚWIETLANYCH). UMIEJSCOWIENIE PRZYCISKÓW STEROWANIA SZYB FATALNE !! TRZEBA PALCE POŁAMAĆ ŻEBY SPRAWNIE OPEROWAĆ NIMI (DUŻY MINUS). PODŁOKIETNIK ZBYT KRÓTKI I NIE WIADOMO DLACZEGO NIE MA W NIM REGULACJI JAKA ZOSTAŁA ZASTOSOWANA NP. W FOCUSIE ? KOŁO KIEROWNICY ZASŁANIA PRZEŁĄCZNIKI OD ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH ORAZ USTAWIEŃ PODŚWIETLENIA ZEGARÓW DESKI ROZDZIELCZEJ. BRAK PODŚWIETLENIA LUSTEREK W DASZKACH PRZECIWSŁONECZNYCH. BRAK PODŚWIETLENIA WŁĄCZNIKA OŚWIETLENIA WEWNĘTRZNEGO KABINY(NIE WIDAĆ GO W NOCY A W DZIEŃ PRZECIEŻ NIE ŚWIECĘ ŚWIATŁA) SCHOWKI SA 2 I TO JEST ZA MAŁO W TAK DUŻYM SAMOCHODZIE! JEDEN WĄSKI I DŁUGI A DRUGI TAK MAŁY ZE ZMIEŚCIĆ COKOLWIEK JEST SZTUKĄ. TAK DUŻE AUTO I TAK MAŁO SCHOWKÓW ? MASKA PODPIERANA NA DRUCIE W TEJ KLASIE TO SKOK W LATA '80. WYMIANA ŻARÓWKI TO DEMONTAŻ CAŁEGO REFLEKTORA!GDY OKULARY WŁOŻYMY DO SCHOWKA BĘDĄ BRZĘCZEĆ BO KTOŚ ZAPOMNIAŁ SCHOWKA WYŚCIELIĆ MATERIAŁEM MIĘKKIM TŁUMIĄCYM DRGANIA.KOŁO KIEROWNICY BARDZO CIENKIE PLASTIKOWE I DO TEGO BARDZO DUŻE CO PRZY ZACIĘCIU SPORTOWYM SAMOCHODU JEST NIE DO PRZYJĘCIA. KLAMKI ZEWNĘTRZNE NIE POMALOWANE TO TROCHĘ OBCIACH W TYCH CZASACH(DOBRZE ZE ZDERZAKI POMALOWALI) RADIO BEZ OBSŁUGI PLIKÓW MP3 W TAKIM SAMOCHODZIE TO KPINA!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
PODGRZEWANA PRZEDNIA SZYBA TO ŚWIETNY PATENT. KLIMA DZIAŁA SUPER WSZYSTKO JEST OK POZA MAŁYM MINUSEM BRAK NAWIEWU W KANALE ŚRODKOWYM DLA PASAŻERÓW SIEDZĄCYCH NA TYLNEJ KANAPIE :( GDYBY NIE DODATKOWA NAGRZEWNICA ELEKTRYCZNA SŁUŻĄCA DO OGRZEWANIA KABINY TO CZŁOWIEK BY ZAMARZŁ ZANIM SILNIK BY SIĘ NAGRZAŁ!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
SAMOCHÓD BARDZO BARDZO DUŻY . CZASEM WYDAJE SIĘ TROCHĘ ZA DUŻY BO TA PRZESTRZEŃ O CZYM PISAŁEM WCZEŚNIEJ WCALE NIE JEST ZAGOSPODAROWANA BARDZO DOBRZE. ALE OGÓLNIE OK!
5,0
Wyciszenie
BARDZO DOBRE WYCISZENIE SAMOCHODU . TROSZKĘ SZUM POWIETRZA POWYŻEJ 120 KM\H ALE POMIMO TEGO SUPER!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
TRASA KRAKÓW - SALZBURG (3 OSOBY I SPORO BAGAŻU) I Z POWROTEM ŚREDNIA 6L\100KM PRZY PRĘDKOŚCI 140-150 KM\H. TU WYCHODZI EKONOMIA 6 BIEGU. NIC SIĘ NIE ZEPSUŁO WIEC NIE NAPISZE NIC O NAPRAWACH I OBYM NIGDY TEGO ROBIĆ NIE MUSIAŁ! :)
5,0
Stosunek jakość/cena
MOŻNA ŚMIAŁO POWIEDZIEĆ ZE CENA = JAKOŚĆ.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIE DOPIĘTA KOSTKA REFLEKTORA PRAWEGO(WIZYTA W SERWISIE 1H I NAPRAWIONE). SKRZYPIĄCE PLASTIKI W KONSOLI CENTRALNEJ PRZY NISKICH TEMPERATURACH. UWAGA : GWARANCJA OBEJMUJE NAWET PRZEPALONE ŻARÓWKI !:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
TO PRAWIE NOWY SAMOCHÓD I Z TYM PRZEBIEGIEM WSZYSTKO DZIAŁA JAK W ZEGARKU.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Hatchback