Mondeo wprowadzając IV generację zdecydowało się na bardziej dynamiczną stylistyke auta w tym segmencie i to był strzał w dziesiątkę . Na to czekałem kilka lat , wcześniej przymierzałem się do III generacji . Chociaż Mazda , Honda czy nawet Opel dziś wprowadziły podobną linię dla swoich modeli to Ford był pierwszy i dlatego u mnie obecnie też jest nr 1 .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo i bez zacieć , trzeba jednak utzymywać pewien poziom obrotów szcególnie przy ruszaniu i jeżdzie po zaketach pod górę . Turbinka lubi wyższe obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu , chociaż nie odkryłem jeszcze sensu znaczenia 6-tego biegu .
5,0
Układ jezdny
Klasa sama w sobie . Auto obciążone lub nie świetnie trzyna sie drogi . Przy płynnej jeździe można wpaść w trans , dlatago dobrze jest mieć obok jakąś TrajKotkę .
Komfort
5,0
Widoczność
bez uwag
4,0
Ergonomia
Niby wszystko na swoim miejscu ale parę drobiazgów jeszcze do poprawki np. mały schowek na płyty CD między kierowcką a pasażerem , trochę niedopieszczone fotele .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spoko z przodu i z tyłu nawet dla kogoś powyżej 1.80 .
4,0
Wyciszenie
Akceptowalne ale jeszce do dopieszczenia ..
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pozytywne zaskoczenie przy pełnym obciązeniu 5 dorosłych osób plus box z nartami na dachu 7.5 l na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto średniej klasy w cenie compact-a . Kryzys finansowy w branży motoryzacyjnej zmusił dealerów do sporych upustów a mi pomógł w podjęciu decyzji o zakupie tego modelu w dobrej cenie . Rok temu przymierzałem się do KIA w zbliżonej cenie , przeczekałem i teraz nie żałuje bo Mondeo jest o klasę wyżej .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótki czas użytkowania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]