Silnik
: Miał być 2.0 TDCi ale byłby filtr cząstek stałych a moment też byłby stały czyli 320 Nm tak jak przy 1.8 TDCi
4,0
Całokształt
Raczej 5-
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny.Jeździłem na tym silniku (1.8 TDCi) Focusem ale okazało się że to zupełnie inna jednostka bardzo elastyczna,mająca zupełnie inną sprężarkę-ta zabiera od 1300 obr. tamta od 2500 obr. Na dwójce mała turbodziura,trójka i czwórka mają potężny \"ciąg\" szczególnie trójka. Szóstka genialna.To w zupełności wystarczający silnik a ma tę zaletę że nie ma filtra cząstek stałych.To bardzo drogi uciążliwy i psujący się element wszystkich nowych samochodów,wszystkich marek-uwaga obligatoryjna wymiana co szósty przegląd czyli 120 tys. km -tylko 5 000 PLN. Dałbym 5.0 gdyby nie dziwny odgłos turbosprężarki w pewnym zakresie obrotów na niskich biegach-przypomina stukanie zaworów.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra i precyzyjna . Wiadomo że w nowym samochodzie chodzi trochę ciężko ale tak jest zawsze w autach salonowych.Proszę nie porównywać skrzyń 5 i 6 biegowych bo zestopniowania są zupełnie inne! Wiadomo - każdy ma swoje upodobania,dla mnie jest ok.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać-genialne i niebywale trwałe zawieszenie Forda . Nie na darmo Mazda kupiła je do swego modelu 6.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie rozumiem uwag o szerokich słupkach itp. Takie są jak wszędzie,a poza tym co oznacza szeroki słupek-z jakiej odległości patrząc?. Długopisem też można przysłonić pole widzenia.Ocena dobrze za wysoką maskę - trudno wyczuć przód. Bardzo dobre duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu,jasne i czytelne.
Trochę za mało schowków.
Kapiąca za kołnierz woda z klapy to fakt-można temu bardzo prosto zaradzić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Perfekcja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przerażająca
4,0
Wyciszenie
Oczywiście nie jest to Audi A6,nie ta klasa ale w tej kategorii jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czego można chcieć od średniej 7.0 ? Faktem jest że bardzo mało stoję w korkach i na światłach ale np. 5,6 litra na trasie przy prędkości do 110 km/h czy 6,2 przy ostrej jeździe na trasie mówi za siebie.Przeglądy jak u Forda czyli tanie ,pierwszy 280PLN , drugi 550PLN potem 700PLN to nie 2000PLN jak Avensis
5,0
Stosunek jakość/cena
Po upuście 20 tyś. i niezłym dodatkowo wynegocjowanym wyposażeniu nie może być inaczej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Napiszę za rok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Napiszę za rok
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]