Przeniesienie napędu
: uklad jezdny jest ekstraklasa. Inni powinni sie uczyc od Forda...
4,0
Całokształt
Fajne i udane auto, które przyciaga swoja stylistyką. Ford z typowego dupowozu jakim byly poprzednie edycje mondka zrobil bardzo udane autko, ktore mimo ze jest 1,5 roku na rynku nadal cieszy oko i przyciaga uwagę i spojrzenia wszystkich.
Troche za duzo palstiku udajacego chrom, ale mozna wybrac wersję Titanium gdzie jego kolor juz jest badrziej stonowany i przyjemniejszy.
Radio Sony to pomylka! Rysuje sie od samego obiegu powietrza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy tej jednostki jest ok, i tylko tyle... To stara jednostka, ktora wywodzi sie jeszcze z escorta z lat 70 tych, dolozyli do niej szyne CR i troche elektroniki. Byla calkiem niezla w pierwszych mondkach czy sierrach ale teraz pozostawia wiele do zyczenia.
Problem jest z charakterystyka, i turbo dziura. Zbiera sie niezle i jest wystarczajacy do tego autka, ale powinni popracowac nad ejgo eleastycznoscia.
Podobno jest duzo lepiej po wgraniu virusa. Zwiekszaja nie tylko ilosc konikow, ale przede wszystkim moment obrotowy i mocno go splaszczajac. Autko prowadzi sie elastyczniej przy zachowaniu podobnego spalania. Pomysle nad tym za jakies 5 - 8 tys przebiegu.
3,0
Skrzynia biegów
Ford nigdy nie mial doskonalych skrzyn w dieslach, w benzynie skrzynki byly kapitalne. Tutaj niestety tez zgrzyta: szczegolnie pierwsze trzy biegi. Zwalam to na karb nowosci, bo jedynka juz sie troche uspokoila. Pozostaly II i III do pelnego zadowolenia ;)
5,0
Układ jezdny
Na poczatku myslalem, ze zbyt nerwowy. Prawidlowo, bo takie sa pierwsze odczucia. Ale po chwili jazdy juz wiadomo, ze jest doskonaly. zadne autko nie prowadzi sie tak pewnie i lekko. Uwielbiam nim jezdzic.
Komfort
3,0
Widoczność
Slabo... Do tylu, bo malo cio widac - chyba czas zainstalowac czujniki, do rpzodu przy parkowaniu tragedia, a na boki - poprzez boczne slupki to juz dramat. Juz dwa razy [uzytkuje auto 1 msc!] malo co nie przjechalem czlowieka, ktory nadszedl z lewej strony i sie schowal za slupkiem.
Mimio, ze poprawili bezpieczenstwo osob wewnatrz to pogorszyli tych na zewnatrz. Slaby kompromis.
W miescie bardzo trzeba uwazac i jezdzic duzo wolniej niz nakazuja przepisy.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, chociaz ja bym umiescil jakos inaczej przyciski wlaczania swiatel przeciwmglowych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
doskonala, klima daje rade, ogrzewanie tez. Dluzsza chwile trzeba poczekac zeby sie nagrzalo w srodku [ok. 5 minut]. Szyba przednia odparowuje w ciagu max. kilkunastu sekund. Swietbnym wynalazkliem jest ogrzewana przednia szyba, bo nie trzeba sie meczyc ze skrobaczka, chociaz bardzo wk...a w ostrym porannym swietle znieksztalcanie obrazu przez zatopione w niej druciki ogrzewania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duzo.... dozo.... bardzo duzo.... :)
4,0
Wyciszenie
niezle, chociaz albo sie przyzwyczajam, albo silnik sie robi z kilometra na kilometr glosnieszy ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwa zuzywa na miescie docsyc nieduzo, chociaz trzeba miec na uwadze ze to wrqzliwy diesel i trzeba uwazac co sie wlewa do baku i na jakiej markowej stacji sie tankuje.
Przeglady wedlug cennika, ktory dostalem oprzy kupnie sa do zaakceptowania.
Interesujacym jest mozliwosc przedluzenia gwarancji w ramach Ford Protect do 150 tys. km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Do tej pory ford byl przeszacowany cenowo, po ostatnich obnizkach jego cena jest w miare konkurencyjna. Za podobna kase mozna miec np. lagune, ktora mimo tego ze jest fajnym wozem to jednak brakuje podczas jazdy nia takiej kontroli nad autem jaka daje mondek.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
o tym napisze kiedys, narazie mam na liczniku nieduzo ponad 1200 km
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
o tym napisze kiedys, narazie mam na liczniku nieduzo ponad 1200 km
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
[l/100km]