Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

Michał, 6 lat temu
Silnik 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Mondeo IV Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW od 2007 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik Volvo jest genialne. Mocny i trwały, wysoka kultura pracy i elastyczność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Maglownica.... raz wymiana, drugi raz regeneracja i jeżdzę z duszą na ramieniu
4,0
Całokształt
Bardzo pojemny i wygodny samochód za rozsądne pieniądze. Średni poziom awaryjności (poza elementami wynikającymi z przebiegu to są problemy z czujnikami). Tanie i dostępne części (uwaga za wyjątkiem elementow od Volvo). Słabe wykończenie wnętrza, lakier się łuszczy siedzenia powycierane. Nie jest to marka premium ale duże szybkie auto za nieduże pieniążki. Auto warte polecenia dla osób szukających szybkiej i pojemniej limuzyny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Równa praca, piękny dźwięk rzędowej piątki, nic nie szarpie ciągnie od samego obrotu aż do jakiś 5.000 (potem już trzeba wbijać następny). Największy atut tego auta to silnik konstrukcji Volvo :-). Przy fabrycznej mocy miałem wrażenie że te 220 koni gdzieś uciekło. Po chip tuningu (około 270 km) jest dużo lepiej :-)
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Cicho i precyzyjnie. W mojej wersji skrzynia 6-biegowa, zdecydowanie lepsza od wersji 5 biegowej montowanej w 2.0.
5,0
Układ jezdny
Ford znany jest z prowadzenia i tutaj jest wręcz wzorowo. Miałem porównanie z innymi modelami klasy średniej (Primera, Insignia, Superb) i Mondeo jak dla mnie prowadzi się najlepiej. Pewnie, precyzyjnie, nieco sprężyście ale nadal komfortowo. Jak dla mnie wzór w klasie, zbliżony do marek premium typu BMW. Rozsądne koszty eksploatacji zawiechy.
4,0
Karoseria
Nie rdzewieje :-)
Komfort
2,0
Widoczność
Słabo....trzeba bardzo uważać na skrzyżowaniach bo widoczność na boki jest mocno ograniczona ze względu na masywne słupki boczne. Parkowanie do tyłu to dramat. Bez czujników parkowania to nieraz musiałem wychodzić z auta i sprawdzać czy jeszcze mogę. Także dla osób dużo poruszających sie po mieście czujniki przód i tył obowiązkowe.
4,0
Ergonomia
Generalnie poprawna, obsługa radia i komputera z kierownicy, wszystko pod ręką. Minus za regulacje foteli. Jestem wysoki i jeżdżę z dość mocno wysuniętym fotelem do tyłu. Regulacja fotela wymaga wciskania ręki między fotel i próg. Fotele nie są zbyt wygodne. Poza tym wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo przyzwoicie. Trzeba mieć na uwadze dużą kubaturę wnętrza i nagrzewanie/schładzanie musi chwilę potrwać. Minus za nawiew na szybę, bez klimy ciężko usunąć rosę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bajka, w tej klasie jedynie Superb jest bardziej przestronny. Wersja hatchback jest na tyle pojemna że kombi staje się zbędne nawet dla dużej rodziny. W środku ogrom miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Kawał auta.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoite. Przy prędkościach nie do końca przepisowych można swobodnie rozmawiać. Nie jest to poziom klas premium ale na tle konkurencji klasy średniej (Superb, Insignia) wypada nieźle. Uznalbym nieco cichszy od Insigni, porównywalnyn d Superba. Jedynie co dokucza to odrobinę słychać świst od uszczelek szyb bocznych. Na poziom halasu mocno wpływa też ogumienie. Na letnim niskoprofilowym wyraźnie lepiej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód tani w zakupie, koszty części eskploatacyjnych i zamiennych od Forda są atrakcyjne. Duży atut do marka Motocraft, gdzie mamy dostęp do zamienników dobrej jakości stosowanych również w ASO. W mojej wersji trzeba liczyć się z wysokim spalaniem (trasa 12, miasto 15 l LPG na każde 100 km), naprawy elementów napędu Volvo mogą zaboleć (np. sprzęgło z dwumasą 3.000 zł !) Trzeba uważać na wesje z adaptacyjnym zawieszeniem. Całe szczęście ja tego nie mam, ale na forach wyczytałem że jeden amorek to 2.000 zł ...
4,0
Stosunek jakość/cena
Korzystny stosunek, auto sporo oferuje za rozsądne pieniążki (tani zakup, rozsądna eksploatacja, zdażają się kosztowne naprawy). Wysokie spalanie, ale od czego jest LPG :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było ich zbyt wiele, ale są dokuczliwe w diagnostyce. Spece od Volvo nie chcą zajmować się Fordem, w Fordzie mówią że nie mają zbyt wielu doświadczeń z 2.5 T :-( W moim przypadku rok czasu dochodzilem do przyczyn prostej usterki zawieszania się ogrzewania (nie działający czujnik temp. zewnętrznej). Okazało się że nie działa ....czujnik ciśnienia doładowania, który jest zintegrowany z czujnikiem temp. dolotu który m jakiś związwk z czujnikiem temp. zenwtrznej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję 4 gwiazdki bo mam świadomość, że te usterki wynikają po prostu z przebiegu: 1. Słaba maglownica (wygląda jak od "malucha" a nie 1.5 tonowej limuzyny). Poddała się przy 200.000 km 2. Turbina - od początku od kupna (189.000) coś niedomagała. Przyczyną była nieszczelność na kolektorze wydechowym, ale turbina nie była już pierwszej świeżości. Na szczęście to prosta konstrukcja i regeneracja nie jest kosztowna (1200 zł) 3. Sprzęgło z dwumasą .... tutaj zdecydowałem się na regenerację, bo komplet Sachsa to 3000 zł plus droga wymiana ze względu na kłopotliwy dostęp.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Hatchback