Silnik
: Mocny silnik, bez problemu może konkurować z wieloma nowymi samochodami nawet tymi powyżej 200km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: problemy z tylnimi zaciskami i ręcznym
4,0
Całokształt
Ładne auto, użytkuje mondeo w wersji GIAX, wnętrze jasne bardzo przyjemne, ale niektóre elementy, przełączniki szybko się wycierają. Silnik bardzo dynamiczny z łatwością radzi sobie przy wyprzedzaniu pomimo sporej masy auta. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez większych problemów przejechałem nim 280 tys. z czego połowa na LPG i jak na razie nic złego się z nim nie dzieje. Podstawa to częste wymiany olejów i filtrów. Silnik spisuje się dobrze w każdych warunkach.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mogłaby być lepsza, ponieważ nie pozwala na wykonywanie szybkich redukcji
3,0
Układ jezdny
Auto nie nadaje się za bardzo do dużych prędkości, robi się trochę niestabilne i ma dość słabe hamulce, ale przy typowych prędkościach autostradowych zachowuje się bardzo dobrze. Dobrze radzi sobie na naszych polskich drogach w różnych warunkach.
4,0
Karoseria
Jak narazie brak problemów z karoserią.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest słaba szczególnie przy cofaniu
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo przeciętne powinno być lepsze, ale problem rozwiązują dodatkowe uszczelki drzwi oraz dodatkowe wyciszenie wnętrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z instalacją LPG jest stosunkowo tanie w utrzymaniu jak na możliwości które oferuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria czujnika ciśnienia paliwa, problem ze sterowaniem fotela elektrycznego, drobne problemy z elektroniką
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana maglownicy przy 180 tys. , wymiana pompy wspomagania przy 280 tys. problemy z tylnimi zaciskami, wymiana sprzęgła i dwumasy na zwykłe sprzęgło i zwykłe koło zamachowe w okolicach 290 tys.. Generalnie jeszcze się nie zdarzyło aby auto stanęło gdzieś na drodze, zawsze dało się jechać. Chociaż podejrzewam, że w okolicach 300 tys. do wymiany lub regeneracji będzie jeszcze alternator.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
[l/100km]