Auto posiada rewelacyjny silnik. Jest elastyczny, dynamiczny ale trochę paliwożerny. Jak zawsze trzeba go przed ostrzejszą jazdą rozgrzać ale trwa to bardzo krótko. Szybko wkręca sie na obroty i tutaj od 4000 zaczyna się zabawa. Po drobnych modyfikacjach układu wydechowego brzmi jak w rasowym mustangu. Auto nie wygląda (trochę zdradzają jego sportowe zapędy dwie rury wydechowe) na mocarnego ściganta ale potrafi ze świateł upokorzyć większość 200 konnych konkurentów. Zgodnie z hasłem turbo żyje turbo pije - mój na trasie przy 120km/h potrafi spalić 8,5l i mniej (wariant ekonomiczny), przy 150km/h = 12l. Przy dynamicznej, nerwowej jeździe udało mi się wykręcić 18l ale to traktuje jako patologię więc średnio 13-14l przy średnio dynamicznej jeździe. Najpiękniejsze w tym aucie z tym silnikiem jest jego reakcja przy 90km/h na redukcję o jeden bieg i dojście do np. 120km/h - szok. Auto zbiera się rewelacyjnie. Jeździłem wszystkimi modelami forda z każdym dostępnym silnikiem (taki konik na dniach otwartych) od 1.6PB do 2.2ON i mój 2.5T=235KM jest jak dla mnie najlepszym silnikiem. W garażu posiadam jeszcze ssaka ST220 V6 = 237KM - jednak doładowany daje więcej zabawy. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów z MondeoKlubPolska.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
[l/100km]