Komfortowe, wygodne i fajne auto.
Niestety trapione przez usterki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały klasyczny silnik.
Nie jest to demon mocy, bo auto jest dość ciężkie, pozwala jednak swobodnie przemieszczać się zarówno w trasie jak i mieście.
Niestety okupione jest to wysokim spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na klasyczny automat jest bardzo dobrze.
Zmiana biegów bardzo płynna, a 6 przełożeń powoduje że jazda jest niezwykle komfortowa.
Jednak w porónaniu do współczesnych konstrukcji dwusprzęgłowych skrzynia trąci myszką.
4,0
Układ jezdny
Jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Z racji rozmiarów auta widoczność jest miejscami ograniczona i mogą występować trudności w manewrowaniu dla mniej wprawnych kierowców.
Czujniki parkowania niezbędne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i w zasięgu ręki (może poza przyciskami ogrzewania szyb, świateł awaryjnych i ESP, ale to już wynika z ponadprzeciętnych rozmiarów auta).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wyloty powietrza są może i ładne gdy zamknięte, ale ciężko je ustawić tak by przepływ powietrza był mały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bezkonkurencyjne.
5,0
Wyciszenie
Ciszaaaa...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety kupując auto ważące 1,5 tony z silnikiem benzynowym 2.3 i automatyczną skrzynią biegów nie można oczekiwać jazdy na kropelce.
Zbiornik na 70 litrów i w mieście starcza mi średnio na 490 - 550km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za ponad 100 000 PLN można byłoby wymagać większej bezawaryjności.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki niestety się zdarzają.
Nie poważne, ale wkurzające swą bezsensowością.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czy wymiana silnika na gwarancji to poważna usterka? Nie wiem, ale się zdarzyła.
Na szczęście płatnikiem był Ford Motor Co.
Przy awarii układu chłodzenia już niestety nie.
Koszt - ponad 2000zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Duratec 161KM 118kW
[l/100km]