Przeniesienie napędu
: CICHO,PŁYNNIE, PROGRESYWNIE, MIŁO DLA UCHA
5,0
Całokształt
ZA TE PIENIĄDZE LEPIEJ NIE BĘDZIE
Wrażenia
5,0
Silnik
JAK NA WOLNOSSĄCY ZNAKOMICIE. NIE JEST TO TURBO, WIĘC NIE MA STRZAŁU Z 300 Nm, ALE MOC PŁYNIE PROGRESYWNIE AŻ DO 6,5 TYŚ OBR. HOJNY MOMENT I PŁYNNE ROZWIJANIE MOCY. BARDZO ŁADNIE WKRECA SIĘ NA OBROTY I MA NAD WTRAZ PRZYJEMNY DŹWIĘK JAK NA CZTEROCYLINDRÓWKĘ. SILNIK MAZDYM ŁAŃCUCH ROZRZĄDU = BEZPROBLEMOWOŚĆ I DŁUGOWIECZNOŚĆ ( TYCH CECH BRAK NOWOCZESNYM DIESLOM )
5,0
Skrzynia biegów
PRIORYTETEM JEST KOMFORT. PRZETWORNIK HYDROKINETYCZNY TO KLASYKA, PROSTA I BEZAWARYJNA. DWUSPRZĘGŁOWKI SĄ LEPSZE W WOZACH OSTRYCH ( NP. GOLF GTI ), ALE SA DROGIE I NIEMAL NIENAPRAWNE. JEST FUNKCJA MANUALNA, JEST PROGRAM SPORT...TO MÓJ ÓSMY AUTOMAT ( MIN 2XBMW5 I 1Xe-KLASA ). POLECAM.
5,0
Układ jezdny
Z TEGO SŁYNIE FORD.
Komfort
4,0
Widoczność
WÓZ SZEROKI, SIEDZI SIĘ GŁĘBOKO...DOŚĆ KROWIASTY. MAM CZUJNIKI WSZĘDZIE, TO POMAGA. JEŻDŻĘ SEDANEM I HATCHBACKIEM...SEDAN PRZEJZYSTRZY, ALE DŁUŻSZY. W MIEŚCIE GIMNASTYKA.
4,0
Ergonomia
OK
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
WERSJE TITANUM I GHIA MAJĄ WENTYLACJĘ W SŁUPKACH B - TO OGROMNA ZALETA ( MAM W SŁUŻBOWYM, W PRYWATNYM NIE ...). UKŁAD WYDAJNY, ALE BEZ TYLNYCH NAWIEWÓW, ZNACZNIE GORSZY KOMFORT PODRÓŻOWANIA DLA PASAŻERÓW ( DZIECI ?) TYLNEJ KANAPY. SZUKAJCIE MODELU Z NAWIEWAMI !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OGROM
5,0
Wyciszenie
Z BENZYNĄ ŚWIETNIE. AUTOMAT TRZYMA PONIŻEJ 2TYŚ OBR. I JEST CICHO JAK MAKIEM ZASIAŁ. NA AUTOSTRADZIE TEŻ BARDZO PRZYZWOICIE. SILNIK ŁADNIE BRZMI I NIE MĘCZY. W DIESLU ( tdcI 2.0 140 ) ZNACZNIE GŁOŚNIEJ I BUCZY.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
SERWIS PROSTY BEZ KOMPLIKACJI - TANIEJ I RZADZIEJ NIŻ W DIESLACH. EKONOMIA JAZDY....PALI SPORO. RELATYWNIE SPORO. NIEWIELE MNIEJ NIŻ WOZY Z SILNIKAMI SZEŚCIOCYLINDROWYMI O POJEMNOŚCIACH 3.0 I WIĘCEJ...ALE TEN WÓZ KUPUJEMY DLA AKSAMITNEJ, CICHEJ JAZDY, I JAK WIDAĆ TAKA JEST JEJ CENA. W ZIMIE NA KRÓTKIM MIEŚCIE DO 14 L/100, NA DŁUGIM MIEŚCIE 11-12. LATEM W MIXIE OK 11, W TRASIE DA SIĘ 8,7-9,0 AUTOSTRADĄ 130-140.
5,0
Stosunek jakość/cena
WIELE PALĄCY AUTOMAT W BENZYNIE Z NIEWIELKIM PRZEBIEGIEM 40-50 TKM, Z KRAJOWEGO SALONU KOSZTUJE MNIEJ NIZ ROCZNIKOWO BLIŹNIACZY DIZELEK Z 150-200 TYŚ KM PRZELOTU.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRAK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Duratec 161KM 118kW
[l/100km]