Przeniesienie napędu
: skrzynia power shift jest rewelką śmiało może konkurować z Passatem dsg .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: usterka pompy paliwa dudnienia i dgrania
Układ elektryczny
: awaria klimy ,,ocieranie,, wirnika lub zasuw powietrza
5,0
Całokształt
na razie mało km aby mówić o niezawodności i całokształcie sprawy.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ok, pracuje równo,lecz gdy zimny ma tendencje do pracy nierównomiernej,lekkie drgania mijają po około minucie, rewelacja naprawdę to osiąganie temperatury pracy 80-90 stopni mamy po minucie.duży plus.pózniej silnika nie słychac tylko łądny robi się ,,mruczek,,zasługuje na 4 plus
5,0
Skrzynia biegów
to powershift super sprawa polecam. sam jeżdę 2,5 v6 mondeo 1998r kopa lat 250,000 km i dalej jest ok, bez awarii z automatem,już nie będę przesiadał się na manuala.Jeżdziłem superb passat z dsg pracują podobnie,redaktorzy z auto światów i innych zachwalają nimeckie,wiadomo dlaczego, możecie spróbować mnie zawierzyć 1,500 000 km przejechałem róznymi ,,wózkami,,nie widać kolosalnej różnicy skrzynia ok. polecam gorąco
5,0
Układ jezdny
Ford znany jest z dobrych i b.dobrych zawieszeń, w moim poprzedniku przy 250.000 km 2,5v6 tył nie był jeszcze naprawiany natomiast przód normalne zużycia drążków stabilizatorów, tulei etc.2,0 ecoboost ma świetne zawieszenie jedzie jak po szynach w zakrętach trzyma się fajnie wybiera nierówności delikatnie, bez dużego ,,hop, hoop.
przy hamowaniu nie nurkuje jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest fajnie, w lusterkach widać dobrze,szeroki kąt widzenia na boki,słupek nie przeszkadza,nie ma potrzeby brania sygnalizacjii martwego pola zbędny wydatek przydałoby się w standardzie czujniki parkowania tył,przód też,są w opcjii /drogie/w aucie tego pokroju Ford powinien zmienić politykę wyboru opcjii cholernie drogie i niektóre powinny być obowiązkowe w standarcie, patrz inne marki.wybierajcie z umiarem nie wszystko ładne co się świeci marketingowo
4,0
Ergonomia
dobra , nie zbyt dużo ,,guzików, do naciskania,pokrętła dobre guziczki też
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima sprawowała się doskonale w lecie we Italii
,lecz wcześniej wydawała dziwne odgłosy przy włączaniu i wyłączaniu ,jakby łopatki wentylatora ocierały o ,,coś,,ford twierdził,że ten typ tak ma ,bo to nowe rozwiązanie etc nie będę wchodził w szczegóły rozmów, lecz poprawili ,naprawili i o dziwo ten typ ma się inaczej ,jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełna wygoda, z przodu z tyłu również jest ok.Więcej miejsca z tyłu tylko w skodzie superb.
5,0
Wyciszenie
wyciszenie dajemy 5 minus ,dlatego że zimny silnik mruczy za głośno, choć trwa to tylko chwilę około 1 min.usterka pojawiła sieę zaraz po obiorze nowego auta.Mimo wizyt kilku w aso nie można było/nie chciano uczynić wysiłku fizycznego i umysłowego celem lokalizacji usterki,dopiero po interwencji zajęto się właściwe sprawą i po wymianie felernej pompy paliwa sprawa wróciła do normy.Reasumując zarówno z przodu jak i z tyłu wyciszenie jest doskonałe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo jego zużycie zależne jest jak teoria mówi od....siły nogi spoczywającej na pedałe gazu.
mieści się w granicach 7,5 do 11,8. na trasie przy umiarkowanych czynnikach pogodowych,natężeniu ruchu etc,7,5 w mieście około11,8 ale można zjechać do około 10-10,5
4,0
Stosunek jakość/cena
na 4 wydaje mi się ze renault laguna ma się lepiej w wyposażeniu ale coś za coś, ja bardzo lubię mieć szybę przód podgrzewaną/niezastąpiona w ielu sytuacjach , a Laguna takowej nie posiada nawet w opcjach/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłaby 5 ale zaważyły te dwie usterki,irytujące i nie godne tej klasy auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
[l/100km]