Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

lechoo1946, 13 lat temu
Silnik 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 EcoBoost 203KM 149kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia power shift jest rewelką śmiało może konkurować z Passatem dsg .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : usterka pompy paliwa dudnienia i dgrania
Układ elektryczny : awaria klimy ,,ocieranie,, wirnika lub zasuw powietrza
5,0
Całokształt
na razie mało km aby mówić o niezawodności i całokształcie sprawy.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ok, pracuje równo,lecz gdy zimny ma tendencje do pracy nierównomiernej,lekkie drgania mijają po około minucie, rewelacja naprawdę to osiąganie temperatury pracy 80-90 stopni mamy po minucie.duży plus.pózniej silnika nie słychac tylko łądny robi się ,,mruczek,,zasługuje na 4 plus
5,0
Skrzynia biegów
to powershift super sprawa polecam. sam jeżdę 2,5 v6 mondeo 1998r kopa lat 250,000 km i dalej jest ok, bez awarii z automatem,już nie będę przesiadał się na manuala.Jeżdziłem superb passat z dsg pracują podobnie,redaktorzy z auto światów i innych zachwalają nimeckie,wiadomo dlaczego, możecie spróbować mnie zawierzyć 1,500 000 km przejechałem róznymi ,,wózkami,,nie widać kolosalnej różnicy skrzynia ok. polecam gorąco
5,0
Układ jezdny
Ford znany jest z dobrych i b.dobrych zawieszeń, w moim poprzedniku przy 250.000 km 2,5v6 tył nie był jeszcze naprawiany natomiast przód normalne zużycia drążków stabilizatorów, tulei etc.2,0 ecoboost ma świetne zawieszenie jedzie jak po szynach w zakrętach trzyma się fajnie wybiera nierówności delikatnie, bez dużego ,,hop, hoop. przy hamowaniu nie nurkuje jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest fajnie, w lusterkach widać dobrze,szeroki kąt widzenia na boki,słupek nie przeszkadza,nie ma potrzeby brania sygnalizacjii martwego pola zbędny wydatek przydałoby się w standardzie czujniki parkowania tył,przód też,są w opcjii /drogie/w aucie tego pokroju Ford powinien zmienić politykę wyboru opcjii cholernie drogie i niektóre powinny być obowiązkowe w standarcie, patrz inne marki.wybierajcie z umiarem nie wszystko ładne co się świeci marketingowo
4,0
Ergonomia
dobra , nie zbyt dużo ,,guzików, do naciskania,pokrętła dobre guziczki też
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima sprawowała się doskonale w lecie we Italii ,lecz wcześniej wydawała dziwne odgłosy przy włączaniu i wyłączaniu ,jakby łopatki wentylatora ocierały o ,,coś,,ford twierdził,że ten typ tak ma ,bo to nowe rozwiązanie etc nie będę wchodził w szczegóły rozmów, lecz poprawili ,naprawili i o dziwo ten typ ma się inaczej ,jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełna wygoda, z przodu z tyłu również jest ok.Więcej miejsca z tyłu tylko w skodzie superb.
5,0
Wyciszenie
wyciszenie dajemy 5 minus ,dlatego że zimny silnik mruczy za głośno, choć trwa to tylko chwilę około 1 min.usterka pojawiła sieę zaraz po obiorze nowego auta.Mimo wizyt kilku w aso nie można było/nie chciano uczynić wysiłku fizycznego i umysłowego celem lokalizacji usterki,dopiero po interwencji zajęto się właściwe sprawą i po wymianie felernej pompy paliwa sprawa wróciła do normy.Reasumując zarówno z przodu jak i z tyłu wyciszenie jest doskonałe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo jego zużycie zależne jest jak teoria mówi od....siły nogi spoczywającej na pedałe gazu. mieści się w granicach 7,5 do 11,8. na trasie przy umiarkowanych czynnikach pogodowych,natężeniu ruchu etc,7,5 w mieście około11,8 ale można zjechać do około 10-10,5
4,0
Stosunek jakość/cena
na 4 wydaje mi się ze renault laguna ma się lepiej w wyposażeniu ale coś za coś, ja bardzo lubię mieć szybę przód podgrzewaną/niezastąpiona w ielu sytuacjach , a Laguna takowej nie posiada nawet w opcjach/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłaby 5 ale zaważyły te dwie usterki,irytujące i nie godne tej klasy auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBoost 203KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Hatchback