Auto eleganckie, podoba się wizualnie mimo że nie jest najmłodsze. Bardzo wygodne i przestronne wnętrze. Świetne zawieszenie i komfort jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Benzyna z gazem montowanym jeszcze przez Forda w Niemczech. Potężny problem to zużycie oleju - doszło do 1list/1000km. Po remoncie (koszt ok. 5000PLN w 2019) problem rozwiązany. Nie jest demonem prędkości i mocy, ale w zupełności wystraczy do spokojnej jazdy w okolicach ograniczeń prędkości (jazda powyżej 130km/h - robi się głośno).
4,0
Skrzynia biegów
Przydałby się 6-y bieg do jady po autostradzie... Poza tym wszystko OK.
5,0
Układ jezdny
Nic do zarzucenia, komfort i precyzja, bardzo trwały - mieszkam w okolicy z fatalnymi drogami i dużo jeżdżę po dziurach. Po czterech latach takiej jazdy z zawieszeniem nie dzieje się NIC. KOntrola tłumiania zmortyzatorów wykazała stan zgodny z fabrycznym.
4,0
Karoseria
Drobne uszkodzenia się pojawiły. Lakier dość miękki, jak to współczesne... Rdzawy bąbel wykwitł na klapie bagażnika, i to nie było uszkodzenie mechaniczne. Poza tym nic się nie dzieje.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu kiepsko, sytuację ratują czujniki parkowania. Z przodu szerokie słupki sporo zasłaniają.
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia. Wszystko w wygodnych miejscach, czytelne i klarowne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak powinno. Nie sa się z auta zrobić chłodni, ale przeciez nie o to chodzi - ubiegłoroczna podróż nawet w naprawdę duże upały była komfortowa. Zimą ogrzewane fotele dają radę - fajna płynna regulacja (ostatnio dla porównania siedziałem nazero-jedynkowym: patelnia/lodówka; Różnica w komforcie ogromna)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla czteroosobowej rodziny jest aż nadto. Pięć oób też jedzie w miarę komfortowo - o ile jedna z nich w foteliku lub "poddupniku" na środku tylnej kanapy. Normalne siedzenie w tym miejscy nie należy do najwygodniejszych, jedynie na krótkie przejazdy.
4,0
Wyciszenie
Spodziewałem się lepszego wyciszenia. Niestety mocno słychać silnik, zwłaszcza przy wysokich obrotach i prędkościach. Dość wyraźnie słychać też opony - jada na zimówkach po suchym asfalcie jest dość głośna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części niedrogie i dostępne. Awaryjność niska, przez cztery lata, pomijając remont silnika i kilka wymian w instalacji gazowej (parownik, listwa wtryskiwaczy) jedynie bieżące sprawy: olej, filtry, klocki/tarcze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem rewelacja. Nie był to najtańszy z dostępnych zamochodów, ale nie żałuję wyboru.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic sie nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnikpił olej jak wściekły - ale przy ok. 350 tysiącach przebiegu trudno się dziwić. Żadnych innych poważnych napraw autonie wymagało.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW
[l/100km]