silnik ciągnie dobrze, choć w mieście potrafi i 12 litrów wydoić
5,0
Skrzynia biegów
ok
5,0
Układ jezdny
dobre i wytrzymałe, bezawaryjne zawieszenie
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duuuużo miejsca
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystkie plastiki od około 50 tys przebiegu trzeszczą, kilka razy odpadły listwy plastikowe (przy wysiadaniu - nie wytrzymują zatrzaski), jeden z wylotów regulowanych powietrza połamał się przy próbie regulacji, wypadłp gniazdo zapalniczi w tunelu środkowym, poprawiane mocowania przednich foteli.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2x wymieniany zamek przedniej pokrywy (nie można było zamknąć), pękła linka od tegoż zamka (przerdzewiała!!!), naprawa zamka prawych przednich drzwi (korozja jakiegoś jednego elementu), kilkukrotna naprawa fabrycznego alarmu i zamka centralnego (nie zamykał drzwi lub otwierał okna co doprowadziło raz do zalania samochodu!), schodzi lakier z brzegów drzwi!, padły teleskopy od tylniej klapy - do wymiany. Jedną z ciekawszych awarii było brak możliwości wyłączenia wycieraczek nawet po wyjęciu kluczyka - wymiana przekażników oraz komputera sterującego wycieraczkami - niestey już po gwarancji za co słono zapłaciłem. Dodam, że jest to mój kolejny 4-ty ford - wcześniej jeździłem focusami - poza słabym lakierem nic im nie dolegało!!!! Ogólnie muszę przyznać,że jestem raz na kilka tygodni w serwisie na pozaplanowej naprawie - teraz z kolei coś się dzieje z ładowaniem - w serwisie mówią że jest ok, ale ja widzę jak na wolnych obrotach przygasają światła - ciekawe co pierdyknie....Reasumując - auto niewarte uwagi poza wyglądem, chrzani się w nim wszystko (aha, dodam, że miałem wymienianą przednią szybę bo zniekształcała akurat na wysokości oczu kierowcy).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW
[l/100km]