Auto godne polecenia. Za rozsądne pieniądze dostaje się duże komfortowe auto przyjemne w prowadzeniu. Ma swoje małe mankamenty, ale nie są jakieś bardzo rażące. Najbardziej brakuje szóstego biegu. Mogę śmiało polecać ten model w tym silniku za te pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik daje rade, jest w miarę żwawy, choć uważam, że do tej wielkości samochód powinien mieć nieco więcej mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi płynnie, nie daje 5 gwiazdek z uwagi na brak szóstego biegu którego brakuje na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny świetny. Auto dobrze trzyma się drogi. Opony jakie posiadam to Dunlop blueresponse.
5,0
Karoseria
Karoseria ma 12 lat. Nie rdzewieje. Mam kilka parkingowych zadrapań i odprysków na masce po kamyczkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność uważam, że jest bardzo dobra. Nie mam problemów w ocenie sytuacji parkując na ciasnych parkingach. Widoczność w lusterkach też jest wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Auto dobrze się prowadzi. Fotele są wygodne, miejsca dużo. Dynamika samochodu przyzwoita.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj minus na nawiew jest skierowany na jedną nogę kierowcy. W lecie włączając klimę jedna nogę mam zimną, drugą gorącą. W naprawde upalne dni klimą ledwo daje rade, a była serwisowana. Plusem jest ogrzewanie przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest naprawdę dużo. Można się wygodnie rozsiąść i podróż nie męczy. Auto jest pakowne.
4,0
Wyciszenie
Jest ok do pewnej prędkości. Na autostradzie przestaje już być tak przyjemnie. Nie wiem czy to wina opon czy samochodu, choć opony mam marki premium.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z kosztami przy tej klasie samochodu uważam, że jest przyzwoicie. Z poważniejszych wydatków wymieniłem dwumase że sprzęgłem za 3200 zł (ceny Z 2022 roku), teraz czeka mnie regeneracja maglownicy. Liczę że w tysiącu się zamknę, a kto to wie. Ceny zwykłych czesci eksploatacyjnych nie są wygórowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą klasę samochodu w porównaniu do ceny można spokojnie dać 5. Mondeo mk4 w dwulitrowej zwykłej benzynie to naprawde dobra opcja. Za przyzwoite pieniądze można mieć naprawdę komfortowe duże auto. Wprawdzie ma swoje drobne wady które wymieniłem wyżej, ale za tą cenę nie można oczekiwać więcej. Ja mam zalozony gaz i cieszę się tanią jazdą, a kilometrów robię około 25 tyś rocznie. Gdyby mk5 posiadało silniki typowo pod gaz, kupiłbym mk5, a tak sam nie wiem co będzie następne po mk4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się nie dzieje w fordzie, bo rzeczy typu wahacze, czyszczenie przepustnicy itp nie liczę, bo są to sprawy typowo eksploatacyjne które siła rzeczy trzeba raz na jakiś czas wymienic/przeczyścić itp. I zapomialbym. Czasem wystarczy kamyczek w przednia szybę i już przestaję grzać w całości.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy nie stanęło na drodze i przestało jechać. Przez 52 tys km użytkowania z powaznych rzeczy była dwumasa ze sprzęgłem i teraz czeka mnie regeneracja maglownicy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec 145KM 107kW
[l/100km]