Samochód prawie idealny. Posiadam go już 7 lat (produkcja w ostatnim 2014 roku) i gdyby był nadal produkowany ten model, to bym go kupił ponownie jako nowy. Ilekroć rozważam inny, to w porównaniu do niego albo za mały, albo słabo się prowadzi (trzyma drogi). Człowiek się przyzwyczaja do pewnych standardów. Zero awarii przez ten czas, może dlatego, że na bieżąco go serwisuję, nawet po gwarancji corocznie w ASO, a wymiana części eksploatacyjnych taniej w prywatnym warsztacie specjalizującym się w Fordach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daję 5 gwiazdek, silnik bardzo elastyczny i prawidłowo eksploatowany (nie pałowany na zimno i nie gaszony od razy po dłuższej/szybszej trasie) nie miał nigdy żadnych problemów. Wiem o akcjach serwisowych na układ chłodzenia. Mój jest z rocznika 2014 (sierpień) i wg ASO nie kwalifikuje się do tej akcji. Oczywiście profilaktycznie kontrola stanu poziomu cieczy chłodzącej, jak i oleju wskazana. Brak wycieków. Bardzo dobra dynamika, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa manualna, wyznacza standardy.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi. Czuć kontakt z drogą. Przez to, że się przyzwyczaiłem do jego charakterystyki, to przy jeździe innymi samochodami, jestem rozczarowany słabym wyczuciem ruchu kół na kierownicy i gumowatością całego układu.
5,0
Karoseria
OK, zero korozji, choć profilaktycznie zabezpieczyłem mu podwozie i profile zamknięte.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, zwłaszcza z tyłu w porównaniu z innymi autami tego segmentu, gdzie w nich tylne okno jest dużo mniejsze niż w Mondeo tej generacji.
5,0
Ergonomia
OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK, choć klimatyzacja wg mnie trochę słabiej chłodzi niż w autach o mniejszej kabinie, co wynika właśnie z dużej powierzchni wewnątrz auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównywalna ze Skodą Superb i Oplu Insigni B, na pewno więcej niż w następcy czyli w Mondeo mk5. na duży plus, ze pomimo łukowatości dachu (liftback), nie czuć tego wewnątrz (przy moim wzroście 186 cm, jak usiądę za sobą to mam sporo miejsca na kolana, jak i nad głową)
3,0
Wyciszenie
Prz 140 km/h robi się trochę głośniej, ale do wytrzymania.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne rzeczy, głównie części eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
[l/100km]