W cenie poniżej 100 tyś jest to chyba najlepsze auto na rynku !
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to moje drugie Mondeo (2.2TDCI). Poprzednie (turbodiesel o pojemności 2,0 l) zostało skradzione po półrocznej eksploatacji, z przebiegiem ok. 11 tyś. km. Różnica na korzyść silnika 2,2 jest znaczna ! Przede wszystkim przestałem gasić auto przy ruszaniu - problemu tego nie opanowałem przy poprzednim aucie (2.0TCDI) praktycznie do końca jego eksploatacji (było to moje 7 auto i nigdy nie miałem takich problemów !). Silnik 2,2 przyśpiesza lepiej, szczególnie na 2 oraz 4 biegu (3 była lepsza w 2,0). Zużycie paliwa obydwu aut jest porównywalne.
4,0
Skrzynia biegów
Lekko haczy dwójka !
5,0
Układ jezdny
Najlepszy z aut jakimi jeżdziłem.
Jest to chyba najmocniejsza strona tego auta !
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna.
Zastrzeżenia:
1. Zbyt "pracochłonna" zmiana świateł: drogowe - długie !
2. Pedał hamulca zbyt "miękki" - efekt hamowania następuje zbyt głęboko ! Po autach japońskich był to szok ! Na początku byłem kilka razy o krok od stłuczki !!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo przydatna funkcja szybkiego odszraniania przedniej szyby !!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo pojemne auto !
4,0
Wyciszenie
Słychać, że to diesel - auto z silnikiem 2,0 było wyciszone lepiej !
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prawie dane fabryczne
4,0
Stosunek jakość/cena
Obiektywna ocena będzie możliwa po przejechaniu 100 tyś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poluźnia się mocowanie rury wydechowej (stukanie w podłogę przy jeżdzie z minimalną prędkością).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"odpukać" - na razie nic poważnego się nie dzieje !
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TDCi 155KM 114kW
[l/100km]